Test

Dit is een popup

Google-advertenties meer aangeklikt

Google heeft zijn jongste resultaten bekendgemaakt. Beleggers zijn niet onder de indruk, maar websitemakers en online-marketinglui zien wel interessante tendensen.

Uit de cijfers die Google bekendmaakt, blijkt dat het bedrijf goed boert. Alle activiteiten doen het financieel goed, zoals reclame bij zoekresultaten, mobiele advertenties en betaalde zichtbaarheid, wat in het jargon display ads heet.

Opvallend is dat de inkomsten van Google-partners in het AdSense-netwerk sneller groeien dan die van Google zelf. De partners halen een omzetstijging van 24 procent, terwijl Google zelf een omzetstijging van 20 procent genereert op zijn eigen netwerksites. In totaal haalt Google twee derde van zijn inkomsten uit zijn eigen websites. De partners zijn goed voor het andere derde.

[related_article id=”158901″]

Les voor adverteerders
Een tendens in de resultaten van Google heeft ook een grote impact op wie er adverteert. Het gaat om verschuivingen die we waarnemen in Googles reclamemodel waarbij de klant alleen betaalt als er ook daadwerkelijk op zijn advertentie geklikt wordt. Dat soort advertenties blijkt het goed te doen. Google verwerkte het afgelopen kwartaal vijftien procent meer betaalde klikken.

Dat er vaker doorgeklikt wordt, is het goede nieuws. De keerzijde van de medaille is dat de prijs van de advertenties ook is gestegen. Een advertentieklik bij Google is zeven procent duurder geworden dan een jaar geleden. Die prijs wordt bepaald met een vorm van online veiling en wijst er dus op dat adverteerders meer geld willen besteden per advertentie.

Beleggers niet onder de indruk
Google heeft in het eerste kwartaal van dit jaar 6,77 miljard dollar omzet gedraaid en een winst van 6,76 dollar per aandeel gemaakt. Dat is meer dan verwacht, maar beleggers zijn niet onder de indruk. Bijgevolg is Googles beurskoers gisteravond gedaald.

Google groeit nu al enkele kwartalen op rij. Daarmee herstelt het van de opdoffer die de reclame-inkomsten kregen in 2009. In oktober vorig jaar kondigde het bedrijf aan dat het weer helemaal aan de beterende hand is. Deze nieuwe resultaten lijken ze nog gelijk te geven ook.

Google heeft zijn jongste resultaten bekendgemaakt. Beleggers zijn niet onder de indruk, maar websitemakers en online-marketinglui zien wel interessante tendensen.

Uit de cijfers die Google bekendmaakt, blijkt dat het bedrijf goed boert. Alle activiteiten doen het financieel goed, zoals reclame bij zoekresultaten, mobiele advertenties en betaalde zichtbaarheid, wat in het jargon display ads heet.

Opvallend is dat de inkomsten van Google-partners in het AdSense-netwerk sneller groeien dan die van Google zelf. De partners halen een omzetstijging van 24 procent, terwijl Google zelf een omzetstijging van 20 procent genereert op zijn eigen netwerksites. In totaal haalt Google twee derde van zijn inkomsten uit zijn eigen websites. De partners zijn goed voor het andere derde.

[related_article id=”158901″]

Les voor adverteerders
Een tendens in de resultaten van Google heeft ook een grote impact op wie er adverteert. Het gaat om verschuivingen die we waarnemen in Googles reclamemodel waarbij de klant alleen betaalt als er ook daadwerkelijk op zijn advertentie geklikt wordt. Dat soort advertenties blijkt het goed te doen. Google verwerkte het afgelopen kwartaal vijftien procent meer betaalde klikken.

Dat er vaker doorgeklikt wordt, is het goede nieuws. De keerzijde van de medaille is dat de prijs van de advertenties ook is gestegen. Een advertentieklik bij Google is zeven procent duurder geworden dan een jaar geleden. Die prijs wordt bepaald met een vorm van online veiling en wijst er dus op dat adverteerders meer geld willen besteden per advertentie.

Beleggers niet onder de indruk
Google heeft in het eerste kwartaal van dit jaar 6,77 miljard dollar omzet gedraaid en een winst van 6,76 dollar per aandeel gemaakt. Dat is meer dan verwacht, maar beleggers zijn niet onder de indruk. Bijgevolg is Googles beurskoers gisteravond gedaald.

Google groeit nu al enkele kwartalen op rij. Daarmee herstelt het van de opdoffer die de reclame-inkomsten kregen in 2009. In oktober vorig jaar kondigde het bedrijf aan dat het weer helemaal aan de beterende hand is. Deze nieuwe resultaten lijken ze nog gelijk te geven ook.

advertentiesfinancieelgoogleinternetnieuwsresultatensea

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!