Test

Dit is een popup

AOL: ‘Bebo wordt verkocht of gesloten’

De sociaalnetwerksite Bebo zal verkocht of gesloten worden. Dat bevestigt moederbedrijf AOL. Het bedrijf wil er niet verder in investeren, en de site dreigt het slachtoffer te worden van het erg concurrerende landschap. Eind mei valt de definitieve beslissing.

AOL kocht Bebo in maart 2008 voor 850 miljoen dollar, maar slaagde er niet in om er een gevestigde naam van te maken buiten het Verenigd Koninkrijk, waar het een van de populairste netwerksites is.

In een nota van een de werknemers verwoordt AOL het zo: “Bebo is jammer genoeg een afdeling met dalende cijfers. Om te kunnen concurreren met andere sociale netwerken is er een significante investering nodig.”

AOL heeft naar eigen zeggen niet de slagkracht om “verder te blijven investeren in Bebo en het netwerk te ondersteunen om een omwenteling mogelijk te maken”. Afwachten wat er eind mei beslist wordt.

De sociaalnetwerksite Bebo zal verkocht of gesloten worden. Dat bevestigt moederbedrijf AOL. Het bedrijf wil er niet verder in investeren, en de site dreigt het slachtoffer te worden van het erg concurrerende landschap. Eind mei valt de definitieve beslissing.

AOL kocht Bebo in maart 2008 voor 850 miljoen dollar, maar slaagde er niet in om er een gevestigde naam van te maken buiten het Verenigd Koninkrijk, waar het een van de populairste netwerksites is.

In een nota van een de werknemers verwoordt AOL het zo: “Bebo is jammer genoeg een afdeling met dalende cijfers. Om te kunnen concurreren met andere sociale netwerken is er een significante investering nodig.”

AOL heeft naar eigen zeggen niet de slagkracht om “verder te blijven investeren in Bebo en het netwerk te ondersteunen om een omwenteling mogelijk te maken”. Afwachten wat er eind mei beslist wordt.

aolbebonieuwsstrategisch

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!