Test

Dit is een popup

Apple koopt iPad van Fujitsu

Toen Apple de iPad aankondigde, was het handelsmerk op de naam nog geen eigendom van het bedrijf. Na een rondje onderhandelen met eigenaar Fujitsu is iPad nu wel een Apple-merk. Net op tijd voor de lancering van de tablet.

De blog Patent Authority kon het document van het US Patent and Trademark Office opsporen waarin staat dat Fujitsu op 17 maart het merk ‘iPad’ officieel heeft overgedragen aan Apple. Het staat nergens expliciet vermeld, maar het is een veilige gok om te zeggen dat Fujitsu enige vorm van compensatie heeft gekregen om het handelsmerk, dat al sinds 2002 in zijn bezit was, aan Apple te geven.

Het is niet de eerste keer dat Apple zich in juridische bochten moet wringen om hand te leggen op het handelsmerk voor een naam die het wil gebruiken. Bij de lancering van de iPhone in 2007 bleek dat Cisco de eigenaar van de merknaam was. Cisco wachtte tot een week na de lancering om een rechtszaak aan te spannen tegen Apple.

[related_article id=”158256″]

Beide bedrijven konden destijds wel een overeenkomst bereiken. Daarin staat dat ze allebei de naam mogen gebruiken voor hun producten: een smartphone voor Apple, en een voiptelefoon voor Cisco.

Toen Apple de iPad aankondigde, was het handelsmerk op de naam nog geen eigendom van het bedrijf. Na een rondje onderhandelen met eigenaar Fujitsu is iPad nu wel een Apple-merk. Net op tijd voor de lancering van de tablet.

De blog Patent Authority kon het document van het US Patent and Trademark Office opsporen waarin staat dat Fujitsu op 17 maart het merk ‘iPad’ officieel heeft overgedragen aan Apple. Het staat nergens expliciet vermeld, maar het is een veilige gok om te zeggen dat Fujitsu enige vorm van compensatie heeft gekregen om het handelsmerk, dat al sinds 2002 in zijn bezit was, aan Apple te geven.

Het is niet de eerste keer dat Apple zich in juridische bochten moet wringen om hand te leggen op het handelsmerk voor een naam die het wil gebruiken. Bij de lancering van de iPhone in 2007 bleek dat Cisco de eigenaar van de merknaam was. Cisco wachtte tot een week na de lancering om een rechtszaak aan te spannen tegen Apple.

[related_article id=”158256″]

Beide bedrijven konden destijds wel een overeenkomst bereiken. Daarin staat dat ze allebei de naam mogen gebruiken voor hun producten: een smartphone voor Apple, en een voiptelefoon voor Cisco.

appleciscofujitsuhandelsmerkipadmarketingnieuws

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!