Test

Dit is een popup

Apple werkt aan oplossing Exchange-bug in iOS 6.1

Apple erkent de Exchange-bug die in de iOS 6.1-update is geslopen, en werkt aan een oplossing. Ondertussen zijn er een aantal workarounds.

Apple werkt aan oplossing Exchange-bug in iOS 6.1

De Apple iOS 6.1-update van twee weken geleden bezorgt systeembeheerders heel wat kopzorgen. iPads en iPhones met de nieuwste update genereren opvallend veel logbestanden op mailservers die Exchange 2010 of Exchange 2007 gebruiken.

De bug is zo problematisch dat IT-departementen aan werknemers vragen om hun toestel pas te upgraden wanneer Apple een update klaar heeft. Sommige systeembeheerders ontzeggen iOS 6.1 zelfs tijdelijk de toegang tot de Exchange-server. Apple heeft het probleem nu erkend, en werkt aan een oplossing.

[related_article id=”158256″]

De oorzaak ligt bij een stuk Apple-code dat ActiveSync aanroept om de mailbox en kalender van een gebruiker te synchroniseren. Volgens Microsoft zorgt dit voor een snelle toename in CPU- en geheugengebruik op de server. Het gevolg hiervan is dat e-mails traag downloaden, afspraken twee keer verschijnen, en items niet kunnen worden verwijderd, bewerkt of verplaatst.

Apple zal in een volgende update de bug verhelpen, maar het is nog niet bekend wanneer die er komt. Ondertussen bieden zowel Apple als Microsoft wel enkele workarounds om de problemen te vermijden.

De Exchange-bug is overigens niet het enige probleem met iOS 6.1. Europese gebruikers met een iPhone 4S klaagden over netwerkproblemen na de update. Ook dit probleem leidde ertoe dat operatoren hun klanten adviseerden de update niet te installeren. Ondertussen bracht Apple wel al een oplossing met een update specifiek voor de iPhone 4S.

Apple werkt aan oplossing Exchange-bug in iOS 6.1

De Apple iOS 6.1-update van twee weken geleden bezorgt systeembeheerders heel wat kopzorgen. iPads en iPhones met de nieuwste update genereren opvallend veel logbestanden op mailservers die Exchange 2010 of Exchange 2007 gebruiken.

De bug is zo problematisch dat IT-departementen aan werknemers vragen om hun toestel pas te upgraden wanneer Apple een update klaar heeft. Sommige systeembeheerders ontzeggen iOS 6.1 zelfs tijdelijk de toegang tot de Exchange-server. Apple heeft het probleem nu erkend, en werkt aan een oplossing.

[related_article id=”158256″]

De oorzaak ligt bij een stuk Apple-code dat ActiveSync aanroept om de mailbox en kalender van een gebruiker te synchroniseren. Volgens Microsoft zorgt dit voor een snelle toename in CPU- en geheugengebruik op de server. Het gevolg hiervan is dat e-mails traag downloaden, afspraken twee keer verschijnen, en items niet kunnen worden verwijderd, bewerkt of verplaatst.

Apple zal in een volgende update de bug verhelpen, maar het is nog niet bekend wanneer die er komt. Ondertussen bieden zowel Apple als Microsoft wel enkele workarounds om de problemen te vermijden.

De Exchange-bug is overigens niet het enige probleem met iOS 6.1. Europese gebruikers met een iPhone 4S klaagden over netwerkproblemen na de update. Ook dit probleem leidde ertoe dat operatoren hun klanten adviseerden de update niet te installeren. Ondertussen bracht Apple wel al een oplossing met een update specifiek voor de iPhone 4S.

applebugbusinessexchangeiosios 6-1ipadiphoneloglogbestandennieuwssoftwaresysteembeheerder

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!