Nothing passeert de mijlpaal van 1 miljoen
De Ear (1), het eerste product van Nothing, kwam in augustus 2021 op de markt. Ondanks een forse prijsverhoging in oktober dit jaar heeft het bedrijf zo’n 600.000 paren draadloze oortjes verkocht. Ook de recent uitgebrachte Ear (stick)-oortjes werden in deze cijfers opgenomen.
Minstens even opmerkelijk is het aantal smartphones dat het merk naast die oortjes verkocht. De Nothing Phone (1) is sinds maart 2022 te krijgen. Op een relatief korte tijd ging de eigenzinnige smartphone maar liefst 500.000 keren over de (digitale) toonbank. Daardoor kan Nothing nog een interessante statistiek voorleggen: door Nothing stappen er meer mensen over van iOS naar Android dan bij eender welk merk. Zowat de helft van alle kopers uit Japan en Hong Kong stapten met de Phone (1) over naar een Android-toestel. Tussen de gebruikers van de Phone (1) zouden wereldwijd drie tot vier keer zoveel overstappers zijn dan bij andere smartphonefabrikanten het geval is.
De verkoopcijfers zijn niet het enige groeipunt voor Nothing. Ook de omzet van het bedrijf is explosief gestegen. Vergeleken met vorig jaar schat het bedrijf zo’n 10 keer meer omzet gedraaid te hebben. Zeker met de economische crisis in het achterhoofd is dat een flinke prestatie. Ook het bedrijf zelf zit in de groei. Werkten er in 2021 nog 176 mensen, dan zijn er nu 433 werknemers aan de slag.
De Britse fabrikant opent volgende week bovendien een eerste fysieke locatie. Deze zal zich in de hippe Soho-wijk in Londen bevinden. Daarmee wordt de vestiging meteen de eerste technologiewinkel en een heuse blikvanger in de wijk.
De Ear (1), het eerste product van Nothing, kwam in augustus 2021 op de markt. Ondanks een forse prijsverhoging in oktober dit jaar heeft het bedrijf zo’n 600.000 paren draadloze oortjes verkocht. Ook de recent uitgebrachte Ear (stick)-oortjes werden in deze cijfers opgenomen.
Minstens even opmerkelijk is het aantal smartphones dat het merk naast die oortjes verkocht. De Nothing Phone (1) is sinds maart 2022 te krijgen. Op een relatief korte tijd ging de eigenzinnige smartphone maar liefst 500.000 keren over de (digitale) toonbank. Daardoor kan Nothing nog een interessante statistiek voorleggen: door Nothing stappen er meer mensen over van iOS naar Android dan bij eender welk merk. Zowat de helft van alle kopers uit Japan en Hong Kong stapten met de Phone (1) over naar een Android-toestel. Tussen de gebruikers van de Phone (1) zouden wereldwijd drie tot vier keer zoveel overstappers zijn dan bij andere smartphonefabrikanten het geval is.
De verkoopcijfers zijn niet het enige groeipunt voor Nothing. Ook de omzet van het bedrijf is explosief gestegen. Vergeleken met vorig jaar schat het bedrijf zo’n 10 keer meer omzet gedraaid te hebben. Zeker met de economische crisis in het achterhoofd is dat een flinke prestatie. Ook het bedrijf zelf zit in de groei. Werkten er in 2021 nog 176 mensen, dan zijn er nu 433 werknemers aan de slag.
De Britse fabrikant opent volgende week bovendien een eerste fysieke locatie. Deze zal zich in de hippe Soho-wijk in Londen bevinden. Daarmee wordt de vestiging meteen de eerste technologiewinkel en een heuse blikvanger in de wijk.