Test

Dit is een popup

Nieuws

PayPal betaalt geen retourkosten meer

PayPal betaalt binnenkort geen retourkosten meer
PayPal vergoedt vanaf 27 november geen retourkosten meer omdat ze aan vernieuwingen werken. Wat wil dit zeggen voor jou als klant?

Dat heeft de Amerikaanse betaaldienst bekend gemaakt op een supportpagina. Vanaf 27 november 2022 zal het niet meer lukken je retourkosten terug te vorderen via PayPal. Het bedrijf doet dat naar eigen zeggen omdat er gewerkt wordt aan nieuwe en bestaande functies.

Retourkosten bij PayPal

De dienst die PayPal jarenlang aanbood maakte het mogelijk om via het platform een retourlabel aan te maken. PayPal vergoedde dan de kosten van de retourzending, zodat je daar zelf niet voor hoefde te betalen.

De chargeback-procedure die PayPal hanteert, blijft wel bestaan. Voor alle fysieke producten die je online koopt en met PayPal betaalt, kan je je geld terugvragen. Als het product niet is wat je verwachtte of als je opgelicht bent door de verkoper, krijg je dat geld gewoon terug via PayPal. Deze aankoopbescherming blijft gewoon voortbestaan. Enkel voor een eventuele retourzending dien je nu wel zelf te betalen.

Op de supportpagina schrijft PayPal dat de dienst wordt stopgezet om plaats te maken voor een grotere vernieuwing of wijziging. Hoe die vernieuwingen en wijzigingen eruit zien of wat ze inhouden, daar hebben we het gissen naar. Mensen die nog een retourzending willen doen via PayPal, kunnen dit nog doen tot en met 26 november om 23:59. Met ingang van 27 november verdwijnt de optie van het betaalplatform.  

Dat heeft de Amerikaanse betaaldienst bekend gemaakt op een supportpagina. Vanaf 27 november 2022 zal het niet meer lukken je retourkosten terug te vorderen via PayPal. Het bedrijf doet dat naar eigen zeggen omdat er gewerkt wordt aan nieuwe en bestaande functies.

Retourkosten bij PayPal

De dienst die PayPal jarenlang aanbood maakte het mogelijk om via het platform een retourlabel aan te maken. PayPal vergoedde dan de kosten van de retourzending, zodat je daar zelf niet voor hoefde te betalen.

De chargeback-procedure die PayPal hanteert, blijft wel bestaan. Voor alle fysieke producten die je online koopt en met PayPal betaalt, kan je je geld terugvragen. Als het product niet is wat je verwachtte of als je opgelicht bent door de verkoper, krijg je dat geld gewoon terug via PayPal. Deze aankoopbescherming blijft gewoon voortbestaan. Enkel voor een eventuele retourzending dien je nu wel zelf te betalen.

Op de supportpagina schrijft PayPal dat de dienst wordt stopgezet om plaats te maken voor een grotere vernieuwing of wijziging. Hoe die vernieuwingen en wijzigingen eruit zien of wat ze inhouden, daar hebben we het gissen naar. Mensen die nog een retourzending willen doen via PayPal, kunnen dit nog doen tot en met 26 november om 23:59. Met ingang van 27 november verdwijnt de optie van het betaalplatform.  

betalene-commercefintechpaypal

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!