Nothing verhoogt prijzen Ear 1 oortjes met 50 procent
Nothing staat bekend om zijn minimalistische en betaalbare producten, waaronder de Ear (1). Vorig jaar lanceerde de Britse startup de volledig draadloze oortjes voor 99 euro. Mede dankzij de prijs zijn de Ear 1’s immens populair gebleken; begin dit jaar had Nothing al meer dan 400.000 stuks verkocht. Het Britse bedrijf lijkt op korte termijn echter een streep te moeten zetten door die zachte prijs. Carl Pei, CEO en co-founder van Nothing, meldt op Twitter dat Nothing de prijzen van zijn oortjes per 26 oktober verhoogt naar 149 dollar.
Nothing Ear (1)
Pei stelt dat de prijsverhoging noodzakelijk is door “gestegen kosten”. In een opvolgende tweet legt de CEO uit dat het bedrijf onder meer flink heeft uitgebreid in ontwikkelcapaciteit. Nothing begon vorig jaar met 3 engineers en zou inmiddels een team van 185 engineers in dienst hebben. Dit personeel werkt onder andere aan software-updates van de Ear (1). Volgens Pei werden in totaal 15 updates naar de volledig draadloze oortjes uitgerold.
Het gezicht van Nothing stelt dat de Ear (1) na deze updates “een compleet ander product is” dan op het moment dat ze werden gelanceerd. Dat zou dan ook een prijsverhoging rechtvaardigen, stelt de CEO. Toch is er meer dat meespeelt in de prijsverhoging dan de fabrikant naar buiten brengt. Zelfs, of zeker, startups als Nothing kunnen zich niet losweken van de invloeden van inflatie. Bovendien is de waarde van de Britse pond recent flink gedaald, waardoor Nothing’s zak met geld plots een stuk minder waard is.
Europese prijsverhoging
Componenten aanschaffen wordt zo een stuk kostelijker voor Nothing. Dat is onafhankelijk van de regio waar ze opereren. Het is daarmee aannemelijk dat Nothing ook de Europese prijzen van de Ear (1) oortjes aanpast. Vooralsnog heeft het bedrijf daarover geen informatie naar buiten gebracht. TechPulse heeft inmiddels een vraag uitstaan bij de Nederlandse woordvoering van Nothing.
Nothing staat bekend om zijn minimalistische en betaalbare producten, waaronder de Ear (1). Vorig jaar lanceerde de Britse startup de volledig draadloze oortjes voor 99 euro. Mede dankzij de prijs zijn de Ear 1’s immens populair gebleken; begin dit jaar had Nothing al meer dan 400.000 stuks verkocht. Het Britse bedrijf lijkt op korte termijn echter een streep te moeten zetten door die zachte prijs. Carl Pei, CEO en co-founder van Nothing, meldt op Twitter dat Nothing de prijzen van zijn oortjes per 26 oktober verhoogt naar 149 dollar.
Nothing Ear (1)
Pei stelt dat de prijsverhoging noodzakelijk is door “gestegen kosten”. In een opvolgende tweet legt de CEO uit dat het bedrijf onder meer flink heeft uitgebreid in ontwikkelcapaciteit. Nothing begon vorig jaar met 3 engineers en zou inmiddels een team van 185 engineers in dienst hebben. Dit personeel werkt onder andere aan software-updates van de Ear (1). Volgens Pei werden in totaal 15 updates naar de volledig draadloze oortjes uitgerold.
Het gezicht van Nothing stelt dat de Ear (1) na deze updates “een compleet ander product is” dan op het moment dat ze werden gelanceerd. Dat zou dan ook een prijsverhoging rechtvaardigen, stelt de CEO. Toch is er meer dat meespeelt in de prijsverhoging dan de fabrikant naar buiten brengt. Zelfs, of zeker, startups als Nothing kunnen zich niet losweken van de invloeden van inflatie. Bovendien is de waarde van de Britse pond recent flink gedaald, waardoor Nothing’s zak met geld plots een stuk minder waard is.
Europese prijsverhoging
Componenten aanschaffen wordt zo een stuk kostelijker voor Nothing. Dat is onafhankelijk van de regio waar ze opereren. Het is daarmee aannemelijk dat Nothing ook de Europese prijzen van de Ear (1) oortjes aanpast. Vooralsnog heeft het bedrijf daarover geen informatie naar buiten gebracht. TechPulse heeft inmiddels een vraag uitstaan bij de Nederlandse woordvoering van Nothing.