Update: Belgische e-bikeproducent Cowboy haalt 1 miljoen euro op in minder dan 3 uur tijd
Update 24/03/2022: In totaal haalde Cowboy na 10 dagen €3.195.729 op bij 2.279 investeerders uit 31 verschillende landen. Gemiddeld werd er 1.402 euro geïnvesteerd.
“We zijn heel tevreden met het resultaat van deze crowdfundingronde. Het sterkt ons in het geloof dat we de juiste elementen in handen hebben om stedelijke mobiliteit positief te veranderen. Onze geweldige community is een belangrijke troef in dit verhaal, getuige de meer dan 2000 investeerders uit 31 landen die zich mee achter dit avontuur schaarden”, vertelt Adrien Roose, CEO en mede-oprichter van Cowboy. “Deze crowdfunding is voor ons een unieke manier om de kostbare band met onze gebruikers nog verder aan te halen.”
Origineel bericht: 14/03/2022: Om de verdere geografische expansie van Cowboy te ondersteunen en hun ambities op het gebied van micromobiliteit te versnellen, lanceerde Cowboy vanochtend hun tweede crowdfundingcampagne. In 2019 haalde het Belgische bedrijf al een keer 2 miljoen pond op in drie uur tijd. Ook deze keer ging het razendsnel en werd het doel van één miljoen euro gehaald in minder dan drie uur. De campagne is bijgevolg in overfunding nog voor ze opent voor het grote publiek op 15 maart. In 2019 werd er uiteindelijk afgeklokt op 3,77 miljoen pond (4,49 miljoen euro).
Deze campagne komt er bovenop de investeringsronde van 80 miljoen euro die Cowboy eind januari al aankondigde en geeft privépersonen en fans uit de Cowboy community de kans om deel uit te van het bedrijf als aandeelhouder. Cowboy maakt daarvoor gebruik van Crowdcube, dat zal optreden als tussenpersoon in het beheren van de gekochte aandelen.
- Lees ook: Cowboy 4 ST review
Investeer in Cowboy voor minder dan 100 euro
Investeren kan al vanaf een bedrag van 50,3 euro. Wie meer investeert krijgt in ruil ook enkele extra’s, waaronder korting op Cowboy-accessoires of zelfs een Cowboy 4 e-bike voor elke investering van 10.000 euro of meer. Opgelet: houd er wel rekening mee dat je het risico loopt je kapitaal te verliezen en dat je je aandeel ook niet zomaar kan verkopen. Je ziet bijvoorbeeld enkel een return bij een verkoop of overname van het bedrijf. Hoe dit exact werkt lees je in detail op Crowcube.
“Het is voor ons een grote trots en een genoegen om onze community te kunnen verenigen rond crowdfunding”, vertelt Adrien Roose, CEO en mede-oprichter van Cowboy. “Wij hebben onze gebruikers altijd beschouwd als de ware belichaming van Cowboy en de volgende logische stap is hen de mogelijkheid te bieden steeds actiever deel te nemen aan het herontwerp van de mobiliteit in en rond de steden. Het is een voor Cowboy unieke manier om de kostbare band met onze gebruikers verder aan te halen.”
Wie ook wil investeren in Cowboy kan daarvoor vanaf 15 maart terecht op Crowdcube.
Update 24/03/2022: In totaal haalde Cowboy na 10 dagen €3.195.729 op bij 2.279 investeerders uit 31 verschillende landen. Gemiddeld werd er 1.402 euro geïnvesteerd.
“We zijn heel tevreden met het resultaat van deze crowdfundingronde. Het sterkt ons in het geloof dat we de juiste elementen in handen hebben om stedelijke mobiliteit positief te veranderen. Onze geweldige community is een belangrijke troef in dit verhaal, getuige de meer dan 2000 investeerders uit 31 landen die zich mee achter dit avontuur schaarden”, vertelt Adrien Roose, CEO en mede-oprichter van Cowboy. “Deze crowdfunding is voor ons een unieke manier om de kostbare band met onze gebruikers nog verder aan te halen.”
Origineel bericht: 14/03/2022: Om de verdere geografische expansie van Cowboy te ondersteunen en hun ambities op het gebied van micromobiliteit te versnellen, lanceerde Cowboy vanochtend hun tweede crowdfundingcampagne. In 2019 haalde het Belgische bedrijf al een keer 2 miljoen pond op in drie uur tijd. Ook deze keer ging het razendsnel en werd het doel van één miljoen euro gehaald in minder dan drie uur. De campagne is bijgevolg in overfunding nog voor ze opent voor het grote publiek op 15 maart. In 2019 werd er uiteindelijk afgeklokt op 3,77 miljoen pond (4,49 miljoen euro).
Deze campagne komt er bovenop de investeringsronde van 80 miljoen euro die Cowboy eind januari al aankondigde en geeft privépersonen en fans uit de Cowboy community de kans om deel uit te van het bedrijf als aandeelhouder. Cowboy maakt daarvoor gebruik van Crowdcube, dat zal optreden als tussenpersoon in het beheren van de gekochte aandelen.
- Lees ook: Cowboy 4 ST review
Investeer in Cowboy voor minder dan 100 euro
Investeren kan al vanaf een bedrag van 50,3 euro. Wie meer investeert krijgt in ruil ook enkele extra’s, waaronder korting op Cowboy-accessoires of zelfs een Cowboy 4 e-bike voor elke investering van 10.000 euro of meer. Opgelet: houd er wel rekening mee dat je het risico loopt je kapitaal te verliezen en dat je je aandeel ook niet zomaar kan verkopen. Je ziet bijvoorbeeld enkel een return bij een verkoop of overname van het bedrijf. Hoe dit exact werkt lees je in detail op Crowcube.
“Het is voor ons een grote trots en een genoegen om onze community te kunnen verenigen rond crowdfunding”, vertelt Adrien Roose, CEO en mede-oprichter van Cowboy. “Wij hebben onze gebruikers altijd beschouwd als de ware belichaming van Cowboy en de volgende logische stap is hen de mogelijkheid te bieden steeds actiever deel te nemen aan het herontwerp van de mobiliteit in en rond de steden. Het is een voor Cowboy unieke manier om de kostbare band met onze gebruikers verder aan te halen.”
Wie ook wil investeren in Cowboy kan daarvoor vanaf 15 maart terecht op Crowdcube.