Test

Dit is een popup

Volkswagen onthult officieel ID. Buzz, prijzen niet gekend

Volkswagen ID. Buzz officieel
Dit is de officiële Volkswagen ID. Buzz. Een elektrisch aangedreven busje dat op een duurzame manier geproduceerd wordt in Hannover.

Zoals beloofd presenteerde de Volkswagen Group gisteren de nieuwe ID. Buzz en ID. Buzz Cargo. Deze twee nieuwkomers zijn het moderne, elektrisch aangedreven equivalent van een iconische klassieker: de Volkswagen T1 bus. De ID. Buzz en ID. Buzz Cargo verschijnen dit najaar bij de Belgische en Nederlandse showrooms en zijn vanaf mei te bestellen. Prijzen werden helaas nog niet gecommuniceerd.

Volkswagen ID. Buzz in België

De ID. Buzz en ID. Buzz Cargo zijn gebaseerd op het modulaire MEB-platform (Modulare E-Antriebs Baukasten) van de Volkswagen Groep. Dat platform wordt gebruikt door alle merken van de Groep, voor uiteenlopende modellen en segmenten. In de ID. Buzz wordt het platform gecombineerd met een 77 kWh accupakket dat een 150 kW sterke elektromotor met maximaal 310 Nm aan koppel al vanuit stilstand tussen de achterwielen van vermogen voorziet.

De topsnelheid is begrensd op 145 km/u. Aan een laadpaal wordt het accupakket opgeladen met een vermogen van 11kW. De ID. Buzz kan snelladen met een maximum laadvermogen van 170 kW. In 30 minuten is het accupakket weer van 5-80% opgeladen.

Autonoom rijden

De ID. Buzz heeft ook de allernieuwste versie van ‘Travel Assist’, waarmee het busje gedeeltelijk autonoom kan rijden door gebruik te maken van zogenaamde zwermdata. Als zwermdata beschikbaar is, heeft de ‘Travel Assist with Crowd-sourced Data’ functie slechts één herkenbare rijbaangrens nodig om de auto binnen de rijbaan te houden, bijvoorbeeld op landwegen zonder middenmarkeringen.

Prijzen en beschikbaarheid

De Volkswagen ID. Buzz zal vanaf mei te bestellen zijn in België en Nederland. Prijzen van verschillende uitvoeringen worden later nog gecommuniceerd.

Zoals beloofd presenteerde de Volkswagen Group gisteren de nieuwe ID. Buzz en ID. Buzz Cargo. Deze twee nieuwkomers zijn het moderne, elektrisch aangedreven equivalent van een iconische klassieker: de Volkswagen T1 bus. De ID. Buzz en ID. Buzz Cargo verschijnen dit najaar bij de Belgische en Nederlandse showrooms en zijn vanaf mei te bestellen. Prijzen werden helaas nog niet gecommuniceerd.

Volkswagen ID. Buzz in België

De ID. Buzz en ID. Buzz Cargo zijn gebaseerd op het modulaire MEB-platform (Modulare E-Antriebs Baukasten) van de Volkswagen Groep. Dat platform wordt gebruikt door alle merken van de Groep, voor uiteenlopende modellen en segmenten. In de ID. Buzz wordt het platform gecombineerd met een 77 kWh accupakket dat een 150 kW sterke elektromotor met maximaal 310 Nm aan koppel al vanuit stilstand tussen de achterwielen van vermogen voorziet.

De topsnelheid is begrensd op 145 km/u. Aan een laadpaal wordt het accupakket opgeladen met een vermogen van 11kW. De ID. Buzz kan snelladen met een maximum laadvermogen van 170 kW. In 30 minuten is het accupakket weer van 5-80% opgeladen.

Autonoom rijden

De ID. Buzz heeft ook de allernieuwste versie van ‘Travel Assist’, waarmee het busje gedeeltelijk autonoom kan rijden door gebruik te maken van zogenaamde zwermdata. Als zwermdata beschikbaar is, heeft de ‘Travel Assist with Crowd-sourced Data’ functie slechts één herkenbare rijbaangrens nodig om de auto binnen de rijbaan te houden, bijvoorbeeld op landwegen zonder middenmarkeringen.

Prijzen en beschikbaarheid

De Volkswagen ID. Buzz zal vanaf mei te bestellen zijn in België en Nederland. Prijzen van verschillende uitvoeringen worden later nog gecommuniceerd.

autoConnected Carinstanieuwsslider

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!