Samsung verdacht van limiteren apps op Galaxy-smartphones
Gebruikers van de Galaxy-reeks zouden mogelijk inferieure app-prestaties moeten tolereren. Dat blijkt uit een bericht van techsite AndroidAuthority. Uit klachten blijkt dat de Zuid-Koreaanse techreus de werking van meer dan 10.000 apps naar beneden schroeft met een bepaalde dienst. Dit is waarschijnlijk om de batterijduur te kunnen verlengen. Samsung gaf inmiddels al aan op de hoogte te zijn van de klachten en zou een onderzoek hebben gestart.
De boeman in kwestie zou de Game Optimizing Service zijn. Dit zou ervoor zorgen dat de prestaties van games beperkt worden, zodat de batterij niet te snel leeg is. Gebruikers klagen echter dat dit zich niet enkel tot games beperkt, waardoor ook gewone apps minder goed presteren. Enkele hiervan zouden bijvoorbeeld Netflix, Google Keep, TikTok en zelfs eigen Samsung-apps zijn. Het probleem zou zich wel niet voordoen op de S22-reeks.
Geen benchmarks
Een van de bijkomende problemen hier is het feit dat benchmarking-apps (die gebruikt worden om de prestaties van jouw toestel en apps te meten) geen hinder ondervinden. Dit kan bij gebruikers het gevoel opwekken dat de fabrikant niet eerlijk is rond zijn product. Het is geen slecht idee dat Samsung beslist om mee na te denken over manieren om de batterijduur te verlengen. De benchmarks die het bedrijf echter haalt bij de tests zouden zo wel niet representatief zijn voor de uiteindelijke prestaties. Klanten krijgen misschien niet het toestel dat hen beloofd werd.
Het zou trouwens niet de eerste keer zijn dat een smartphone-fabrikant dit doet. Volgens AndroidAuthority zou vorig jaar ook OnePlus zich daar schuldig aan hebben gemaakt. Zij gaven bij de berichten toe dat dit bedoeld was om de batterijduur te verlengen. Ook hier werd er opgemerkt dat de benchmarking-tools echter onaangeroerd bleven.
Gebruikers van de Galaxy-reeks zouden mogelijk inferieure app-prestaties moeten tolereren. Dat blijkt uit een bericht van techsite AndroidAuthority. Uit klachten blijkt dat de Zuid-Koreaanse techreus de werking van meer dan 10.000 apps naar beneden schroeft met een bepaalde dienst. Dit is waarschijnlijk om de batterijduur te kunnen verlengen. Samsung gaf inmiddels al aan op de hoogte te zijn van de klachten en zou een onderzoek hebben gestart.
De boeman in kwestie zou de Game Optimizing Service zijn. Dit zou ervoor zorgen dat de prestaties van games beperkt worden, zodat de batterij niet te snel leeg is. Gebruikers klagen echter dat dit zich niet enkel tot games beperkt, waardoor ook gewone apps minder goed presteren. Enkele hiervan zouden bijvoorbeeld Netflix, Google Keep, TikTok en zelfs eigen Samsung-apps zijn. Het probleem zou zich wel niet voordoen op de S22-reeks.
Geen benchmarks
Een van de bijkomende problemen hier is het feit dat benchmarking-apps (die gebruikt worden om de prestaties van jouw toestel en apps te meten) geen hinder ondervinden. Dit kan bij gebruikers het gevoel opwekken dat de fabrikant niet eerlijk is rond zijn product. Het is geen slecht idee dat Samsung beslist om mee na te denken over manieren om de batterijduur te verlengen. De benchmarks die het bedrijf echter haalt bij de tests zouden zo wel niet representatief zijn voor de uiteindelijke prestaties. Klanten krijgen misschien niet het toestel dat hen beloofd werd.
Het zou trouwens niet de eerste keer zijn dat een smartphone-fabrikant dit doet. Volgens AndroidAuthority zou vorig jaar ook OnePlus zich daar schuldig aan hebben gemaakt. Zij gaven bij de berichten toe dat dit bedoeld was om de batterijduur te verlengen. Ook hier werd er opgemerkt dat de benchmarking-tools echter onaangeroerd bleven.