Tesla leverde in 2021 bijna 1 miljoen wagens af
Dat de hoeveelheid Tesla’s in ons straatbeeld de voorbije jaren is gestegen kunnen we niet ontkennen. Nadat de EV-bouwer van Elon Musk het een tijd moeilijk heeft gehad om te leveren, lijkt het bedrijf de formule te hebben gevonden. Dit jaar werden wereldwijd meer dan 936.000 elektrische modellen afgeleverd. Bijna een miljoen, maar toch ook helemaal nog niet. Tesla had dat cijfer van 1 miljoen nochtans wel als doel vooropgesteld.
Er is ook een groot verschil met 2020. Toen leverde de autobouwer net geen 500.000 exemplaren af. Dit jaar waren het voornamelijk de de Model 3 en Model Y (indien beschikbaar) die over de toonbank gingen. De verkoop van de Model X en S daalde naar respectievelijk 57.000 en 24.000 exemplaren.
2022
Dat zijn allemaal mooie cijfers gezien de wereldwijde chiptekorten. De meeste autofabrikanten laten heel lang op zich wachten als het op nieuwe modellen aankomt. Tesla besloot daarom een tijd geleden om auto’s af te leveren zonder USB-poort. Klanten zouden dan nadien even moeten terugkeren om ze te laten installeren. Op de planning voor 2022 staat de langverwachte Cybertruck en twee nieuwe fabrieken in Austin en Berlijn.
Helaas is het niet altijd rozengeur en maneschijn voor Musk & co. Tesla moest vorige week meer dan een half miljoen klanten op de hoogte brengen dat hun wagen terug moet door fabricagefouten. Een issue dat de EV-bouwer al jaren te parten speelt: afwerking en kwaliteitsproblemen.
Dat de hoeveelheid Tesla’s in ons straatbeeld de voorbije jaren is gestegen kunnen we niet ontkennen. Nadat de EV-bouwer van Elon Musk het een tijd moeilijk heeft gehad om te leveren, lijkt het bedrijf de formule te hebben gevonden. Dit jaar werden wereldwijd meer dan 936.000 elektrische modellen afgeleverd. Bijna een miljoen, maar toch ook helemaal nog niet. Tesla had dat cijfer van 1 miljoen nochtans wel als doel vooropgesteld.
Er is ook een groot verschil met 2020. Toen leverde de autobouwer net geen 500.000 exemplaren af. Dit jaar waren het voornamelijk de de Model 3 en Model Y (indien beschikbaar) die over de toonbank gingen. De verkoop van de Model X en S daalde naar respectievelijk 57.000 en 24.000 exemplaren.
2022
Dat zijn allemaal mooie cijfers gezien de wereldwijde chiptekorten. De meeste autofabrikanten laten heel lang op zich wachten als het op nieuwe modellen aankomt. Tesla besloot daarom een tijd geleden om auto’s af te leveren zonder USB-poort. Klanten zouden dan nadien even moeten terugkeren om ze te laten installeren. Op de planning voor 2022 staat de langverwachte Cybertruck en twee nieuwe fabrieken in Austin en Berlijn.
Helaas is het niet altijd rozengeur en maneschijn voor Musk & co. Tesla moest vorige week meer dan een half miljoen klanten op de hoogte brengen dat hun wagen terug moet door fabricagefouten. Een issue dat de EV-bouwer al jaren te parten speelt: afwerking en kwaliteitsproblemen.