Grappen en grollen: de leukste aprilvissen uit de techbiz
Traditioneel mogen we op Google rekenen voor een uitgebreide 1 april-campagne, maar net als vorig jaar heeft de techreus zich door de coronapandemie teruggetrokken. “Een groot deel van de wereld kampt nog met serieuze uitdagingen. Daarom hebben we besloten dat het nog niet gepast is om aprilgrappen uit te halen. Net als vorig jaar lassen we een pauze in”, klinkt het in een mededeling.
Voltswagen
Wie flauwe humor zegt, denkt Duits. Eerlijk: we hebben ook sterk getwijfeld aan het verhaal, omdat het ergens wel leek passen in de ietwat ongemakkelijke manier van marketing voeren bij Duitse bedrijven. Dat de naamsverandering voor de VS bestemd was om de focus te leggen op e-mobility, had eigenlijk zomaar gekund. Of het een goed idee zou zijn geweest, dat is wat anders.
ContikiX: ruimtereizen voor jongeren
Wat doe je als de reissector op zijn gat ligt? Juist ja: een soort SpaceX voor jongeren opstarten. Dat was de insteek van reisorganisatie Contiki. “ContikiX moet betaalbare ruimtereizen mogelijk maken voor jongeren tussen de 18 en 35 jaar oud. Door de pandemie en de twijfelachtige staat van de planeet, zijn jonge mensen op zoek naar een vlucht uit de realiteit”, motiveerde managing director Katrina Barry. “We kunnen dan ook niet wachten om onze gasten deze unieke levenservaring aan te bieden. Word een van de eerste mensen die de ruimte in gaan!” Was het maar waar. Hier hadden we in coronatijden eerlijk gezegd echt wel zin in.
Elon Musk: Dogecoin naar de maan
We hadden eerlijk gezegd wel een stevige grap verwacht van de excentrieke Tesla- en SpaceX-baas Elon Musk. Bij zijn bedrijven bleef het tot op het moment van schrijven wel akelig stil, op één merkwaardige tweet na. “SpaceX gaat letterlijk Dogecoin naar de maan brengen”, meldde hij mysterieus. Echt of fake? Wordt vervolgd.
De Argos Treadmow
De Britse winkelketen die op tuin- en sportmateriaal focust, kwam met een knotsgek product aandraven. Hoewel de loopband annex grasmaaier niemand voor het lapje zou kunnen houden, kan een dergelijk toestel wel van pas komen nu de sport- en fitnessmogelijkheden beperkt zijn. “Om de drukbezette, multitaskende Britten een handje toe te steken, combineert de Treadmow de twee grootste lockdowntrends: tuinieren en fitness. Breng je tuin weer in topconditie voor wanneer we weer mogen socializen”, aldus Argos.
Gewichtsloos op trampoline
Misschien wel het meeste planning en werk kroop in de presentatie van Vuly’s trampoline die je in gewichtsloze toestand brengt. Het bedrijf zou het concept al zeven jaar in het geheim ontwikkelen, samen met de NASA. De technologie zou vergelijkbaar zijn met die van magneettreinen en de drager van een speciaal vest in gewichtsloze toestand laten rondzweven. Hoedje af voor deze aprilgrap.
Cybermouse van Satechi
Ook Satechi ging zijn inspiratie bij techgoeroe Elon Musk halen. Deze Cybermouse is dan ook duidelijk gebaseerd op Tesla’s hoekige Cybertruck. Eerlijk gezegd zou Satechi deze muis gerust op de markt mogen brengen, want ze ziet er best funky uit. In de aprilgrap zei de producent van techaccessoires dat de Cybermouse uit een solide stuk aluminium vervaardigd is. Satechi hield het dus op een aprilvis, maar stiekem blijven we hopen dat de extra aandacht het bedrijf op andere gedachten brengt.
Coolblue Buiten
Coolblue kondigde aan dat het zich aan personenvervoer gaat wagen. “We leveren al miljoenen pakjes aan de voordeur, installeren thuiswerkplekken achter de voordeur… Nu is het tijd voor buiten de voordeur: Coolblue Buiten. De eerste hypergepersonaliseerde bezorgservice, die klanten ook écht verder brengt.” Een niet mis te verstane aprilgrap en de over-the-top presentatie in het filmpje konden we wel smaken. Stiekem zijn we benieuwd welke grapjassen het spelletje meespeelden en zich aangemeld hebben.
Razer Rapunzel: Chroma-haarverf
Word je genegeerd op TikTok of wil je graag meer volgers tijdens je Twitch-streams? Dan is er nu haarverf in alle kleuren van het RGB-spectrum. Razer stak heel wat moeite in zijn aprilvis, met een hele pagina voor alle ‘specs’ en een oproep naar bètatesters, net als een reeks hilarische FAQ’s.
Traditioneel mogen we op Google rekenen voor een uitgebreide 1 april-campagne, maar net als vorig jaar heeft de techreus zich door de coronapandemie teruggetrokken. “Een groot deel van de wereld kampt nog met serieuze uitdagingen. Daarom hebben we besloten dat het nog niet gepast is om aprilgrappen uit te halen. Net als vorig jaar lassen we een pauze in”, klinkt het in een mededeling.
Voltswagen
Wie flauwe humor zegt, denkt Duits. Eerlijk: we hebben ook sterk getwijfeld aan het verhaal, omdat het ergens wel leek passen in de ietwat ongemakkelijke manier van marketing voeren bij Duitse bedrijven. Dat de naamsverandering voor de VS bestemd was om de focus te leggen op e-mobility, had eigenlijk zomaar gekund. Of het een goed idee zou zijn geweest, dat is wat anders.
ContikiX: ruimtereizen voor jongeren
Wat doe je als de reissector op zijn gat ligt? Juist ja: een soort SpaceX voor jongeren opstarten. Dat was de insteek van reisorganisatie Contiki. “ContikiX moet betaalbare ruimtereizen mogelijk maken voor jongeren tussen de 18 en 35 jaar oud. Door de pandemie en de twijfelachtige staat van de planeet, zijn jonge mensen op zoek naar een vlucht uit de realiteit”, motiveerde managing director Katrina Barry. “We kunnen dan ook niet wachten om onze gasten deze unieke levenservaring aan te bieden. Word een van de eerste mensen die de ruimte in gaan!” Was het maar waar. Hier hadden we in coronatijden eerlijk gezegd echt wel zin in.
Elon Musk: Dogecoin naar de maan
We hadden eerlijk gezegd wel een stevige grap verwacht van de excentrieke Tesla- en SpaceX-baas Elon Musk. Bij zijn bedrijven bleef het tot op het moment van schrijven wel akelig stil, op één merkwaardige tweet na. “SpaceX gaat letterlijk Dogecoin naar de maan brengen”, meldde hij mysterieus. Echt of fake? Wordt vervolgd.
De Argos Treadmow
De Britse winkelketen die op tuin- en sportmateriaal focust, kwam met een knotsgek product aandraven. Hoewel de loopband annex grasmaaier niemand voor het lapje zou kunnen houden, kan een dergelijk toestel wel van pas komen nu de sport- en fitnessmogelijkheden beperkt zijn. “Om de drukbezette, multitaskende Britten een handje toe te steken, combineert de Treadmow de twee grootste lockdowntrends: tuinieren en fitness. Breng je tuin weer in topconditie voor wanneer we weer mogen socializen”, aldus Argos.
Gewichtsloos op trampoline
Misschien wel het meeste planning en werk kroop in de presentatie van Vuly’s trampoline die je in gewichtsloze toestand brengt. Het bedrijf zou het concept al zeven jaar in het geheim ontwikkelen, samen met de NASA. De technologie zou vergelijkbaar zijn met die van magneettreinen en de drager van een speciaal vest in gewichtsloze toestand laten rondzweven. Hoedje af voor deze aprilgrap.
Cybermouse van Satechi
Ook Satechi ging zijn inspiratie bij techgoeroe Elon Musk halen. Deze Cybermouse is dan ook duidelijk gebaseerd op Tesla’s hoekige Cybertruck. Eerlijk gezegd zou Satechi deze muis gerust op de markt mogen brengen, want ze ziet er best funky uit. In de aprilgrap zei de producent van techaccessoires dat de Cybermouse uit een solide stuk aluminium vervaardigd is. Satechi hield het dus op een aprilvis, maar stiekem blijven we hopen dat de extra aandacht het bedrijf op andere gedachten brengt.
Coolblue Buiten
Coolblue kondigde aan dat het zich aan personenvervoer gaat wagen. “We leveren al miljoenen pakjes aan de voordeur, installeren thuiswerkplekken achter de voordeur… Nu is het tijd voor buiten de voordeur: Coolblue Buiten. De eerste hypergepersonaliseerde bezorgservice, die klanten ook écht verder brengt.” Een niet mis te verstane aprilgrap en de over-the-top presentatie in het filmpje konden we wel smaken. Stiekem zijn we benieuwd welke grapjassen het spelletje meespeelden en zich aangemeld hebben.
Razer Rapunzel: Chroma-haarverf
Word je genegeerd op TikTok of wil je graag meer volgers tijdens je Twitch-streams? Dan is er nu haarverf in alle kleuren van het RGB-spectrum. Razer stak heel wat moeite in zijn aprilvis, met een hele pagina voor alle ‘specs’ en een oproep naar bètatesters, net als een reeks hilarische FAQ’s.