Test

Dit is een popup

Arrival levert 10.000 elektrische bestelwagens aan UPS

Arrival elektrische bestelwagen UPS
De Brits-Amerikaanse voertuigbouwer Arrival heeft een nieuwe elektrische bestelwagen onthuld. 10.000 wagens gaan naar pakjesdienst UPS.

Arrival bouwt momenteel de eerste 25 exemplaren in Oxfordshire. Deze zomer ondergaan ze een grondige test op de Britse wegen. Is die succesvol, dan kan de massaproductie van start gaan en zal UPS 10.000 stuks in gebruik nemen. De zomermaanden beloven dus cruciaal te worden voor de toekomst van de constructeur. Het bedrijf is nog maar vijf jaar oud, maar de oprichters zijn ambitieus.  

Arrivals grootste doelstelling is de heruitvinding van de bus op een modulair, eenvoudig aanpasbaar platform. Zo wil het bedrijf naar eigen zeggen wereldwijd een impact maken op de mobiliteit, aangepast aan de verschillende noden van steden. Dat project werd nog niet in de praktijk gebracht. Die eer is dus weggelegd voor de elektrische bestelwagen waarmee Arrival de Amerikaanse en Europese koeriersdienst wil heruitvinden.  

Versnelde e-commerce 

Het technologische klimaat lijkt daar nu ook klaar voor, aangezien corona de nood aan e-commerce en thuisleveringen danig versneld heeft. Ook de uitstoot van CO2 is een belangrijk item. Volgens het Wereldeconomisch Forum zullen pakjesdiensten in 2030 verantwoordelijk zijn voor de uitstoot van maar liefst 25 miljoen ton CO2. Dat is zes keer zoveel als in 2019. Daarom komen nationale leiders met nieuwe wetten om via bedrijven als Arrival de elektrificatie te versnellen. 

De autobouwer maakt zich sterk dat zijn elektrische bestelwagens niet duurder zullen zijn dan de traditionele busjes met verbrandingsmotoren. Op de lange termijn zouden ze zelfs onderhoudsvriendelijker en dus kostenbesparend zijn. Overheden zullen het gebruik ervan wellicht ook promoten met een belastingvoordeel. Arrivals ultieme doel is de traditionele bestelwagen overbodig maken. 

Arrival bouwt momenteel de eerste 25 exemplaren in Oxfordshire. Deze zomer ondergaan ze een grondige test op de Britse wegen. Is die succesvol, dan kan de massaproductie van start gaan en zal UPS 10.000 stuks in gebruik nemen. De zomermaanden beloven dus cruciaal te worden voor de toekomst van de constructeur. Het bedrijf is nog maar vijf jaar oud, maar de oprichters zijn ambitieus.  

Arrivals grootste doelstelling is de heruitvinding van de bus op een modulair, eenvoudig aanpasbaar platform. Zo wil het bedrijf naar eigen zeggen wereldwijd een impact maken op de mobiliteit, aangepast aan de verschillende noden van steden. Dat project werd nog niet in de praktijk gebracht. Die eer is dus weggelegd voor de elektrische bestelwagen waarmee Arrival de Amerikaanse en Europese koeriersdienst wil heruitvinden.  

Versnelde e-commerce 

Het technologische klimaat lijkt daar nu ook klaar voor, aangezien corona de nood aan e-commerce en thuisleveringen danig versneld heeft. Ook de uitstoot van CO2 is een belangrijk item. Volgens het Wereldeconomisch Forum zullen pakjesdiensten in 2030 verantwoordelijk zijn voor de uitstoot van maar liefst 25 miljoen ton CO2. Dat is zes keer zoveel als in 2019. Daarom komen nationale leiders met nieuwe wetten om via bedrijven als Arrival de elektrificatie te versnellen. 

De autobouwer maakt zich sterk dat zijn elektrische bestelwagens niet duurder zullen zijn dan de traditionele busjes met verbrandingsmotoren. Op de lange termijn zouden ze zelfs onderhoudsvriendelijker en dus kostenbesparend zijn. Overheden zullen het gebruik ervan wellicht ook promoten met een belastingvoordeel. Arrivals ultieme doel is de traditionele bestelwagen overbodig maken. 

businessConnected Carelektrische auto

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!