Test

Dit is een popup

Twitter koopt Nederlands nieuwsbriefplatform Revue

Twitter Revue nieuwsbrief sociale media
Twitter slaat zijn vleugels uit in de nieuwsbrief-business. Het socialemediabedrijf heeft het Nederlandse Revue opgekocht.

Revue is een Nederlandse start-up die gebruikers een platform geeft om nieuwsbrieven op te stellen en te commercialiseren. Het vervult opdrachten voor grote uitgevers als Vox Media en The Markup. In een blogpost legt Mike Park (Product Lead en VP of Publisher Products bij Twitter) uit waarom Twitter Revue zo graag wou inlijven. 

“Het is een bijkomende service die we schrijvers en uitgevers (die hun netwerk via Twitter uitbouwden) kunnen aanbieden. Het is ons doel om hen te helpen connecteren met hun lezers en omgekeerd: om lezers nader kennis te laten maken en content te ontdekken”, aldus Park en Twitters product lead Kayvon Beykpour.  

Naadloze integratie in Twitter 

“We denken aan uiteenlopende manier om dat te bereiken. Twitter-gebruikers kunnen zich aanmelden op nieuwsbrieven van hun favoriete accounts. Schrijvers, van hun kant, kunnen we nieuwe mogelijkheden aanbieden om met hun abonnees te communiceren. Het is de bedoeling om dit allemaal naadloos te integreren binnenin Twitter.” 

De Twitter-managers maken zich sterk dat schrijvers nieuwe tools in handen krjigen om geld te verdienen. Revue ondersteunde al betaalde abonnementen. Beykpour en Park willen de betalende functies verder uitbouwen: “of het nu is om de omzet te vergroten of een communicatieve steunpilaar te vormen voor een bedrijf”, luidt het. 

Focus op betere communicatie 

Ten slotte geeft het duo nog mee dat Revue als een op zichzelf staand product zal blijven bestaan. De Nederlanders zullen “gefocust blijven op het verbeteren van communicatie voor schrijvers: hoe ze hun publiek opbouwen en betaald worden voor hun werk.” 

Hoeveel geld Twitter op tafel moest leggen voor Revue, is niet bekendgemaakt.  

Lees ook: Twitter lanceert Birdwatch-forum om misinformatie te bestrijden

Revue is een Nederlandse start-up die gebruikers een platform geeft om nieuwsbrieven op te stellen en te commercialiseren. Het vervult opdrachten voor grote uitgevers als Vox Media en The Markup. In een blogpost legt Mike Park (Product Lead en VP of Publisher Products bij Twitter) uit waarom Twitter Revue zo graag wou inlijven. 

“Het is een bijkomende service die we schrijvers en uitgevers (die hun netwerk via Twitter uitbouwden) kunnen aanbieden. Het is ons doel om hen te helpen connecteren met hun lezers en omgekeerd: om lezers nader kennis te laten maken en content te ontdekken”, aldus Park en Twitters product lead Kayvon Beykpour.  

Naadloze integratie in Twitter 

“We denken aan uiteenlopende manier om dat te bereiken. Twitter-gebruikers kunnen zich aanmelden op nieuwsbrieven van hun favoriete accounts. Schrijvers, van hun kant, kunnen we nieuwe mogelijkheden aanbieden om met hun abonnees te communiceren. Het is de bedoeling om dit allemaal naadloos te integreren binnenin Twitter.” 

De Twitter-managers maken zich sterk dat schrijvers nieuwe tools in handen krjigen om geld te verdienen. Revue ondersteunde al betaalde abonnementen. Beykpour en Park willen de betalende functies verder uitbouwen: “of het nu is om de omzet te vergroten of een communicatieve steunpilaar te vormen voor een bedrijf”, luidt het. 

Focus op betere communicatie 

Ten slotte geeft het duo nog mee dat Revue als een op zichzelf staand product zal blijven bestaan. De Nederlanders zullen “gefocust blijven op het verbeteren van communicatie voor schrijvers: hoe ze hun publiek opbouwen en betaald worden voor hun werk.” 

Hoeveel geld Twitter op tafel moest leggen voor Revue, is niet bekendgemaakt.  

Lees ook: Twitter lanceert Birdwatch-forum om misinformatie te bestrijden

revuesociale media

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!