Test

Dit is een popup

Dit is het nieuwe Hyperscreen voor de Mercedes-Benz EQS

Mercedes Hyperscreen
De Mercedes EQS die dit jaar op de markt komt krijgt een nieuwe Hyperscreen dat volledig van links naar rechts loopt. De foto's zijn alvast veelbelovend.

Infotainment displays in wagens worden steeds groter. Een trend waarmee Tesla jaren geleden al begonnen is, nemen nu ook steeds meer Europese autobouwers op. De displays worden groter en beter, maar gaat ook de software mee?  Dit is het nieuwe Hyperscreen dat Mercedes-Benz deze week voorstelde voor zijn nieuwe luxueuze elektrische EQS.

Mercedes Hyperscreen

In totaal gaat het om 3 displays die in één cluster zijn gebracht. Dat maakt dat het lijkt alsof het om één groot scherm gaat, maar in werkelijkheid zijn het er dus drie. Het eerste scherm zit achter het stuur en loopt door naar het midden. Daar wordt het een stuk breder om weer door te lopen naar de passagierskant. We zien vandaag al gelijkaardige displays in wagens, maar nooit eerder kwam het over als één volwaardig scherm.

Volgens Mercedes zelf is het niet meer nodig om eindeloos door de software te scrollen om met iemand te bellen of je navigatie te activeren. Het MBUX-systeem van de autobouwer leert zelf bij. Bel je elke zaterdagochtend rond 10u vanuit de wagen met je vader? Dan zal de software dat na verloop van tijd zelf voorstellen. Iets wat Apple- en Androidsmartphones al een aantal jaren ook doen.

Onze mening

Het display ziet er heel futuristisch en cool uit. Maar het belangrijkste van al is de software. Die moet vlot draaien, minimalistisch zijn en mag vooral niet te hard schreeuwen om aandacht. Dat zijn allemaal punten waar systemen als Android Auto of Apple CarPlay heel erg goed in zijn.

Die techgiganten zijn er zich van bewust dat mensen zich vaak storen aan het chaotische systeem dat vanuit de fabriek geleverd wordt. Polestar en Volvo proberen dat probleem op te lossen door Android als vaste autosoftware te voorzien in zijn wagens. En hoe zit het dan bij dit Hyperscreen? Op de beelden van Mercedes zie je namelijk dat het display stampvol knoppen en opties zit, de vraag is in welke mate dat handig is als bestuurder én als passagier.

Volgens ons zal de software (MBUX) het Hyperscreen maken of kraken. De EQS staat alvast op de planning voor een uitgebreide test.

Infotainment displays in wagens worden steeds groter. Een trend waarmee Tesla jaren geleden al begonnen is, nemen nu ook steeds meer Europese autobouwers op. De displays worden groter en beter, maar gaat ook de software mee?  Dit is het nieuwe Hyperscreen dat Mercedes-Benz deze week voorstelde voor zijn nieuwe luxueuze elektrische EQS.

Mercedes Hyperscreen

In totaal gaat het om 3 displays die in één cluster zijn gebracht. Dat maakt dat het lijkt alsof het om één groot scherm gaat, maar in werkelijkheid zijn het er dus drie. Het eerste scherm zit achter het stuur en loopt door naar het midden. Daar wordt het een stuk breder om weer door te lopen naar de passagierskant. We zien vandaag al gelijkaardige displays in wagens, maar nooit eerder kwam het over als één volwaardig scherm.

Volgens Mercedes zelf is het niet meer nodig om eindeloos door de software te scrollen om met iemand te bellen of je navigatie te activeren. Het MBUX-systeem van de autobouwer leert zelf bij. Bel je elke zaterdagochtend rond 10u vanuit de wagen met je vader? Dan zal de software dat na verloop van tijd zelf voorstellen. Iets wat Apple- en Androidsmartphones al een aantal jaren ook doen.

Onze mening

Het display ziet er heel futuristisch en cool uit. Maar het belangrijkste van al is de software. Die moet vlot draaien, minimalistisch zijn en mag vooral niet te hard schreeuwen om aandacht. Dat zijn allemaal punten waar systemen als Android Auto of Apple CarPlay heel erg goed in zijn.

Die techgiganten zijn er zich van bewust dat mensen zich vaak storen aan het chaotische systeem dat vanuit de fabriek geleverd wordt. Polestar en Volvo proberen dat probleem op te lossen door Android als vaste autosoftware te voorzien in zijn wagens. En hoe zit het dan bij dit Hyperscreen? Op de beelden van Mercedes zie je namelijk dat het display stampvol knoppen en opties zit, de vraag is in welke mate dat handig is als bestuurder én als passagier.

Volgens ons zal de software (MBUX) het Hyperscreen maken of kraken. De EQS staat alvast op de planning voor een uitgebreide test.

autoConnected Car

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!