Spotify experimenteert opnieuw met Stories
Wie de afgelopen dagen al even geluisterd zou hebben naar kerstmuziek via de Spotify-afspeellijst ‘Christmas Hits’ had het al kunnen zien: Spotify speelt opnieuw met het idee van Stories.
Stories
Stories of verhalen zagen we voor het eerst bij Instagram, dat de mogelijkheid introduceerde om berichten te delen die na 24 uur zouden verdwijnen, aan de hand van een foto of video. Later nam Facebook dit, ietwat minder succesvol, over en volgde ook Snapchat en zelfs LinkedIn. Onlangs volgde ook Twitter met Fleets.
Spotify
Al lijkt Spotify het anders aan te pakken dan Instagram of Twitter. Terwijl deze laatsten Stories voornamelijk inzetten als manier om zelf foto’s of filmpjes, die na 24 uur zullen verdwijnen, te delen met je volgers lijkt het voorrecht om verhalen te delen op Spotify voorbehouden aan artiesten. In de verhalen die toebehoren aan de afspeellijst ‘Christmas Hits’ zien we bijvoorbeeld Kelly Clarkson, Meghan Trainor en Jennifer Lopez die hun favoriete herinneringen aan kerstmis en de verhalen achter hun kersthits met ons delen. De verhalen zouden ook niet na 24 uur al verdwijnen, aangezien ze op vrijdag al opgemerkt werden.
Naast de afspeellijst ‘Christmas Hits’ bevatten ook de playlist ‘Tear Drop’ en ‘Meghan Thee Stallion presents Good News, the Enhanced Album’, toegevoegde Stories. Daarmee lijkt het er ook op dat enkel officiële afspeellijsten gebruik kunnen maken van de nieuwe functie.
Het is niet de eerste keer dat Spotify met het idee speelt om Stories te gebruiken. In augustus van vorig jaar ontdekte Jane Wong al dat artieste Sigrid enkele video’s had opgenomen om toe te voegen aan haar nummers. De Stories konden toen worden geopend door op de profielfoto te klikken op de artiestenpagina. De verhalen van Sigrid zijn nu echter verdwenen.
Aan Engadget bevestigde de muziekdienst dat het hier gaat om tests. Het is dus nog niet duidelijk of we de functie in de toekomst op meerdere afspeellijsten kunnen verwachten of zelfs zelf zouden kunnen toevoegen aan een eigen afspeellijst.
Wie de afgelopen dagen al even geluisterd zou hebben naar kerstmuziek via de Spotify-afspeellijst ‘Christmas Hits’ had het al kunnen zien: Spotify speelt opnieuw met het idee van Stories.
Stories
Stories of verhalen zagen we voor het eerst bij Instagram, dat de mogelijkheid introduceerde om berichten te delen die na 24 uur zouden verdwijnen, aan de hand van een foto of video. Later nam Facebook dit, ietwat minder succesvol, over en volgde ook Snapchat en zelfs LinkedIn. Onlangs volgde ook Twitter met Fleets.
Spotify
Al lijkt Spotify het anders aan te pakken dan Instagram of Twitter. Terwijl deze laatsten Stories voornamelijk inzetten als manier om zelf foto’s of filmpjes, die na 24 uur zullen verdwijnen, te delen met je volgers lijkt het voorrecht om verhalen te delen op Spotify voorbehouden aan artiesten. In de verhalen die toebehoren aan de afspeellijst ‘Christmas Hits’ zien we bijvoorbeeld Kelly Clarkson, Meghan Trainor en Jennifer Lopez die hun favoriete herinneringen aan kerstmis en de verhalen achter hun kersthits met ons delen. De verhalen zouden ook niet na 24 uur al verdwijnen, aangezien ze op vrijdag al opgemerkt werden.
Naast de afspeellijst ‘Christmas Hits’ bevatten ook de playlist ‘Tear Drop’ en ‘Meghan Thee Stallion presents Good News, the Enhanced Album’, toegevoegde Stories. Daarmee lijkt het er ook op dat enkel officiële afspeellijsten gebruik kunnen maken van de nieuwe functie.
Het is niet de eerste keer dat Spotify met het idee speelt om Stories te gebruiken. In augustus van vorig jaar ontdekte Jane Wong al dat artieste Sigrid enkele video’s had opgenomen om toe te voegen aan haar nummers. De Stories konden toen worden geopend door op de profielfoto te klikken op de artiestenpagina. De verhalen van Sigrid zijn nu echter verdwenen.
Aan Engadget bevestigde de muziekdienst dat het hier gaat om tests. Het is dus nog niet duidelijk of we de functie in de toekomst op meerdere afspeellijsten kunnen verwachten of zelfs zelf zouden kunnen toevoegen aan een eigen afspeellijst.