Spotify neemt podcastbedrijf Megaphone over voor 235 miljoen dollar
De overname heeft geen invloed op de huidige podcasts van Spotify, meldt The Verge. Megaphone blijft naast Spotify bestaan. Spotify is nu de eigenaar van een volledig uitgewerkt ecosysteem van podcasts. Het heeft namelijk exclusieve shows, een hostingbedrijf, software om podcasts te maken en een eigen advertentieverkooptak.
Slimmere advertenties
Het betekent dat meer podcastshows gebruik kunnen maken van Spotify’s technologie voor het invoegen van advertenties, genaamd Streaming Ad Instertion (SAI). Deze advertenties worden in real time toegevoegd, waardoor de muziekstreamingdienst ook snel geautomatiseerde beslissingen kan maken over welke advertentie jij als luisteraar te horen krijgt.
Adverteerders die podcastluisteraars beter willen bereiken, zullen eerder geneigd zijn om Spotify of Megaphone te kiezen als platform, aangezien zij de enige zijn met toegang tot de SAI-technologie. De overname is een slimme zet van Spotify om meer geld te kunnen verdienen.
Podcasts
Het is duidelijk dat Spotify zich naast muziekstreaming ook steeds meer wil bezighouden met podcasts. Eerder deze maand wijst Spotify al in de richting van een abonnementsformule met focus op podcasts. Het platform vraagt gebruikers van Spotify om een enquête in te vullen over de bereidheid om extra te betalen voor een dergelijk abonnement.
De overname heeft geen invloed op de huidige podcasts van Spotify, meldt The Verge. Megaphone blijft naast Spotify bestaan. Spotify is nu de eigenaar van een volledig uitgewerkt ecosysteem van podcasts. Het heeft namelijk exclusieve shows, een hostingbedrijf, software om podcasts te maken en een eigen advertentieverkooptak.
Slimmere advertenties
Het betekent dat meer podcastshows gebruik kunnen maken van Spotify’s technologie voor het invoegen van advertenties, genaamd Streaming Ad Instertion (SAI). Deze advertenties worden in real time toegevoegd, waardoor de muziekstreamingdienst ook snel geautomatiseerde beslissingen kan maken over welke advertentie jij als luisteraar te horen krijgt.
Adverteerders die podcastluisteraars beter willen bereiken, zullen eerder geneigd zijn om Spotify of Megaphone te kiezen als platform, aangezien zij de enige zijn met toegang tot de SAI-technologie. De overname is een slimme zet van Spotify om meer geld te kunnen verdienen.
Podcasts
Het is duidelijk dat Spotify zich naast muziekstreaming ook steeds meer wil bezighouden met podcasts. Eerder deze maand wijst Spotify al in de richting van een abonnementsformule met focus op podcasts. Het platform vraagt gebruikers van Spotify om een enquête in te vullen over de bereidheid om extra te betalen voor een dergelijk abonnement.