Stijging Netflix-abonnees ‘minimaal’ door lockdowns
We hoeven je vast en zeker niet meer te melden dat 2020 een nogal bijzonder jaar is. Zo werken we vaker thuis dan gebruikelijk (en soms ook vaker dan wenselijk), eten we vaker wat de pot thuis schaft, en kijken we films vaker voor de buis dan in de bioscoop. Vooral dat laatste zorgde voor een flinke stijging in het aantal Netflix-abonnees in het begin van dit jaar.
Kleine stijging Netflix-abonnees
Van die exorbitante stijging voelt de streamingdienst inmiddels de ‘pijn’. Het bedrijf mocht het afgelopen kwartaal (Q3 dus) ‘slechts’ 2,2 miljoen nieuwe abonnees verwelkomen wereldwijd. Dat zijn cijfers waar menig streamingdienst van gaat watertanden, maar Netflix weet na jaren van succes niet beter. Ter vergelijking: in de eerste twee kwartalen van 2020 ontving de dienst maar liefst 25(!) miljoen nieuwe Netflix-abonnees.
In het persbericht voor de aandeelhouders wijt Netflix dan ook de relatief lage stijging aan de grootste successen die het in het begin van dit jaar heeft meegemaakt. Verder meldt de streamingdienst dat ‘mensen die in het tweede gedeelte van 2020 van plan waren om een abonnement te nemen, dit vanwege het coronavirus (en de daarbij behorende lockdowns) al eerder hebben gedaan.
Indrukwekkende totaalcijfers
Dat het bedrijf ondanks alles 2020 afsluit als een waar topjaar, dat blijkt wel uit de totaalcijfers; in de eerste negen maanden alleen al hebben zich 28,1 miljoen nieuwe abonnees gemeld. Dat terwijl in heel 2019 er 27,8 miljoen nieuwe abonnees te verwelkomen waren.
De streamingdienst verwacht in het laatste kwartaal van 2020 nog eens 6 miljoen nieuwe betalende klanten. Daarmee zou het totaal nog voor 2021 uitkomen op meer dan 201 miljoen betalende Netflix-abonnees; de huidige stand bedraagt 195 miljoen. Om je een beter beeld te geven van Netflix’ dominantie: Disney Plus, de op één na grootste streamindienst, had na Q2 van 2020 60,5 miljoen betalende abonnees.
We hoeven je vast en zeker niet meer te melden dat 2020 een nogal bijzonder jaar is. Zo werken we vaker thuis dan gebruikelijk (en soms ook vaker dan wenselijk), eten we vaker wat de pot thuis schaft, en kijken we films vaker voor de buis dan in de bioscoop. Vooral dat laatste zorgde voor een flinke stijging in het aantal Netflix-abonnees in het begin van dit jaar.
Kleine stijging Netflix-abonnees
Van die exorbitante stijging voelt de streamingdienst inmiddels de ‘pijn’. Het bedrijf mocht het afgelopen kwartaal (Q3 dus) ‘slechts’ 2,2 miljoen nieuwe abonnees verwelkomen wereldwijd. Dat zijn cijfers waar menig streamingdienst van gaat watertanden, maar Netflix weet na jaren van succes niet beter. Ter vergelijking: in de eerste twee kwartalen van 2020 ontving de dienst maar liefst 25(!) miljoen nieuwe Netflix-abonnees.
In het persbericht voor de aandeelhouders wijt Netflix dan ook de relatief lage stijging aan de grootste successen die het in het begin van dit jaar heeft meegemaakt. Verder meldt de streamingdienst dat ‘mensen die in het tweede gedeelte van 2020 van plan waren om een abonnement te nemen, dit vanwege het coronavirus (en de daarbij behorende lockdowns) al eerder hebben gedaan.
Indrukwekkende totaalcijfers
Dat het bedrijf ondanks alles 2020 afsluit als een waar topjaar, dat blijkt wel uit de totaalcijfers; in de eerste negen maanden alleen al hebben zich 28,1 miljoen nieuwe abonnees gemeld. Dat terwijl in heel 2019 er 27,8 miljoen nieuwe abonnees te verwelkomen waren.
De streamingdienst verwacht in het laatste kwartaal van 2020 nog eens 6 miljoen nieuwe betalende klanten. Daarmee zou het totaal nog voor 2021 uitkomen op meer dan 201 miljoen betalende Netflix-abonnees; de huidige stand bedraagt 195 miljoen. Om je een beter beeld te geven van Netflix’ dominantie: Disney Plus, de op één na grootste streamindienst, had na Q2 van 2020 60,5 miljoen betalende abonnees.