Instagram Reels nu beschikbaar in Nederland
Facebook heeft een nieuwe dienst uitgebracht voor Instagram. Onder de naam Reels wil het bedrijf gebruikers wegkapen die overstappen naar TikTok. Reels is dus nagenoeg een kopie van het Chinese TikTok en focust zich op korte video’s die je kan bewerken met effecten.
Instagram Reels
Reels is sinds deze week ook beschikbaar in Nederland, Duitsland en Frankrijk. De video’s komen terecht in de feed van gebruikers en zullen ook in het Verkennen-tabblad van Instagram terug te vinden zijn.
Zoals gezegd is de nieuwe app een poging van Mark Zuckerberg om haar jonge publiek op Instagram niet te verliezen. Die groep is momenteel de kracht van het socialemediaplatform en dat wil je als bedrijf natuurlijk niet kwijtspelen. De jonge groep gebruikers zorgt er ook voor dat het voor adverteerders interessant is om Instagram als een marketingplatform te gebruiken. Als die doelgroep wegvalt, vallen daarmee ook Facebook’s inkomsten weg. En dat moet Instagram met Reels tegengaan. Een schaamteloze kopie, als je het mij vraagt. Ook Snapchat voegde onlangs een nieuwe feature toe die TikTok wel erg hard nabootst.
Momenteel is het niet duidelijk wanneer de TikTok-variant naar België komt, maar vermoedelijk zal dat niet te lang meer duren.
Facebook heeft een nieuwe dienst uitgebracht voor Instagram. Onder de naam Reels wil het bedrijf gebruikers wegkapen die overstappen naar TikTok. Reels is dus nagenoeg een kopie van het Chinese TikTok en focust zich op korte video’s die je kan bewerken met effecten.
Instagram Reels
Reels is sinds deze week ook beschikbaar in Nederland, Duitsland en Frankrijk. De video’s komen terecht in de feed van gebruikers en zullen ook in het Verkennen-tabblad van Instagram terug te vinden zijn.
Zoals gezegd is de nieuwe app een poging van Mark Zuckerberg om haar jonge publiek op Instagram niet te verliezen. Die groep is momenteel de kracht van het socialemediaplatform en dat wil je als bedrijf natuurlijk niet kwijtspelen. De jonge groep gebruikers zorgt er ook voor dat het voor adverteerders interessant is om Instagram als een marketingplatform te gebruiken. Als die doelgroep wegvalt, vallen daarmee ook Facebook’s inkomsten weg. En dat moet Instagram met Reels tegengaan. Een schaamteloze kopie, als je het mij vraagt. Ook Snapchat voegde onlangs een nieuwe feature toe die TikTok wel erg hard nabootst.
Momenteel is het niet duidelijk wanneer de TikTok-variant naar België komt, maar vermoedelijk zal dat niet te lang meer duren.