Primeur: Mollie biedt als eerste Klarna achteraf betalen aan in België
Vorige week bracht het Zweedse Klarna zijn achteraf betalen-dienst officieel naar België. Het bedrijf werkt daarvoor in eerste instantie direct samen met een aantal retailers zoals Omoda of A.S. Adventure. Klarna kende dus meteen een goede start in ons land. Nu komt ook Mollie als eerste PSP Klarna in België: een primeur voor het Nederlandse betaalplatform dat de laatste jaren aan populariteit won.
Mollie & Klarna
Na de aankondiging van Klarna over hun lancering in België, maakt de Europese PSP nu bekend het per direct mogelijk te maken voor Belgische webwinkels en providers om Klarna toe te voegen als betaalmiddel voor hun klanten. Met Klarna kunnen klanten later afrekenen en krijgt de webshop binnen vijf werkdagen betaald.
“Met de stijging van het aantal online transacties zien we online klanten steeds vaker kiezen voor betaalmogelijkheden die minder risico’s met zich meebrengen. Zeker in deze tijden, waarin zoveel plannen in het water vallen of moeten worden aangepast kan uitgesteld betalen een uitkomst bieden en een stuk onzekerheid wegnemen. Ook vergroot het de flexibiliteit van de check-out en straalt het vertrouwen uit. Consumenten keren daarom sneller terug: Klarna-gebruikers shoppen 20% vaker en hebben een gemiddelde orderwaarde die 16% hoger ligt.”
E-commerce in België
Wilko Klaassen, directeur voor Nederland en België bij Klarna: “In een groeiende e-commercemarkt is vertrouwen een belangrijke factor. Shoppers willen altijd een zo veilig mogelijke en gebruiksvriendelijke ervaring, terwijl webshops op hun beurt graag een proces met zo weinig mogelijk obstakels hebben. Met Klarna via Mollie verloopt het betaalproces heel soepel en makkelijk, met één klik, en dat komt conversie uiteraard ten goede.”
Mollie is toch wel een disruptieve pionier binnen de payment-industrie. Het bedrijf is een van de snelst groeiende betalingsverwerkers binnen Europa. Ook in België schakelen steeds meer webshops over op het betaalplatform. Mollie faciliteert bedrijven van verschillende groottes om gezamenlijk op te schalen en te groeien door gebruik te maken van de verschillende betaalmethodes. Met behulp van de simpele en duidelijke betalings-API kan Mollie verschillende betaalmethodes aanbieden op een uniforme wijze.
Vorige week bracht het Zweedse Klarna zijn achteraf betalen-dienst officieel naar België. Het bedrijf werkt daarvoor in eerste instantie direct samen met een aantal retailers zoals Omoda of A.S. Adventure. Klarna kende dus meteen een goede start in ons land. Nu komt ook Mollie als eerste PSP Klarna in België: een primeur voor het Nederlandse betaalplatform dat de laatste jaren aan populariteit won.
Mollie & Klarna
Na de aankondiging van Klarna over hun lancering in België, maakt de Europese PSP nu bekend het per direct mogelijk te maken voor Belgische webwinkels en providers om Klarna toe te voegen als betaalmiddel voor hun klanten. Met Klarna kunnen klanten later afrekenen en krijgt de webshop binnen vijf werkdagen betaald.
“Met de stijging van het aantal online transacties zien we online klanten steeds vaker kiezen voor betaalmogelijkheden die minder risico’s met zich meebrengen. Zeker in deze tijden, waarin zoveel plannen in het water vallen of moeten worden aangepast kan uitgesteld betalen een uitkomst bieden en een stuk onzekerheid wegnemen. Ook vergroot het de flexibiliteit van de check-out en straalt het vertrouwen uit. Consumenten keren daarom sneller terug: Klarna-gebruikers shoppen 20% vaker en hebben een gemiddelde orderwaarde die 16% hoger ligt.”
E-commerce in België
Wilko Klaassen, directeur voor Nederland en België bij Klarna: “In een groeiende e-commercemarkt is vertrouwen een belangrijke factor. Shoppers willen altijd een zo veilig mogelijke en gebruiksvriendelijke ervaring, terwijl webshops op hun beurt graag een proces met zo weinig mogelijk obstakels hebben. Met Klarna via Mollie verloopt het betaalproces heel soepel en makkelijk, met één klik, en dat komt conversie uiteraard ten goede.”
Mollie is toch wel een disruptieve pionier binnen de payment-industrie. Het bedrijf is een van de snelst groeiende betalingsverwerkers binnen Europa. Ook in België schakelen steeds meer webshops over op het betaalplatform. Mollie faciliteert bedrijven van verschillende groottes om gezamenlijk op te schalen en te groeien door gebruik te maken van de verschillende betaalmethodes. Met behulp van de simpele en duidelijke betalings-API kan Mollie verschillende betaalmethodes aanbieden op een uniforme wijze.