België snelste stijger in e-commerce
België is bezig met een inhaalslag op het gebied van e-commerce en dat uit zich in de cijfers. België is Nederland voorbijgestoken in de The 2015 Global Retail E-Commerce Index.
Snelste stijger
De Global Retail E-Commerce Index is een jaarlijkse rangschikking die het groeipotentieel van dertig landen weergeeft op het vlak van e-commerce. Opvallend is dat België de snelste stijger is op deze lijst van 30 landen.
De lijst wordt jaarlijks samengesteld door ATKearney. In het bijhorende rapport vindt het bureau vooral de goede infrastructuur van België positief. Ook het groeiend aantal online kopers zorgt mee voor de groei. De helft van ons land bestelt nu reeds online en dat aandeel moet nog verder stijgen.
Laatbloeier
ATKearney verwacht voor ons land een jaarlijkse groei van 25 procent tot aan 2020. Vooral voeding, kledij en elektronische apparatuur kunnen online nog groeien.
Het bureau haalt aan dat België inzake e-commerce vooral een laatbloeier is. Met als gevolg dat vooral buitenlandse spelers inzake e-commerce de lakens uitdelen. Het verwijst dan naar het Duitse Otto (3Suisse) het Nederlandse bol.com en de Franse versie van Amazon.
Vanden Borre
Belgische aanbieders halen de achterstand snel in en ATKearney wijst onder meer op supermarkt Colruyt met diens Collect&Go dienst. Delhaize heeft zijn online verkoop met 48 procent zien stijgen en heeft fors geïnvesteerd in e-commerce.
Ook Vanden Borre wordt vernoemd in het rapport, en geroemd voor diens multichannel aanpak. Tenslotte krijgt ook de pakjesdienst Kiala een pluim van ATKearney. Deze dienst met de bekende ophaalpunten werd in 2012 overgenomen door UPS.
België is bezig met een inhaalslag op het gebied van e-commerce en dat uit zich in de cijfers. België is Nederland voorbijgestoken in de The 2015 Global Retail E-Commerce Index.
Snelste stijger
De Global Retail E-Commerce Index is een jaarlijkse rangschikking die het groeipotentieel van dertig landen weergeeft op het vlak van e-commerce. Opvallend is dat België de snelste stijger is op deze lijst van 30 landen.
De lijst wordt jaarlijks samengesteld door ATKearney. In het bijhorende rapport vindt het bureau vooral de goede infrastructuur van België positief. Ook het groeiend aantal online kopers zorgt mee voor de groei. De helft van ons land bestelt nu reeds online en dat aandeel moet nog verder stijgen.
Laatbloeier
ATKearney verwacht voor ons land een jaarlijkse groei van 25 procent tot aan 2020. Vooral voeding, kledij en elektronische apparatuur kunnen online nog groeien.
Het bureau haalt aan dat België inzake e-commerce vooral een laatbloeier is. Met als gevolg dat vooral buitenlandse spelers inzake e-commerce de lakens uitdelen. Het verwijst dan naar het Duitse Otto (3Suisse) het Nederlandse bol.com en de Franse versie van Amazon.
Vanden Borre
Belgische aanbieders halen de achterstand snel in en ATKearney wijst onder meer op supermarkt Colruyt met diens Collect&Go dienst. Delhaize heeft zijn online verkoop met 48 procent zien stijgen en heeft fors geïnvesteerd in e-commerce.
Ook Vanden Borre wordt vernoemd in het rapport, en geroemd voor diens multichannel aanpak. Tenslotte krijgt ook de pakjesdienst Kiala een pluim van ATKearney. Deze dienst met de bekende ophaalpunten werd in 2012 overgenomen door UPS.