Tesla maakt T-shirts van mislukte lancering Cybertruck
We nemen je nog eens mee terug naar 22 november 2019. De lancering van Tesla’s nieuwe Cybertruck was één van de meest gedenkwaardige gebeurtenissen van vorig jaar. Elon Musk wilde tijdens de presentatie de onverwoestbaarheid van de wagen aantonen door zijn hoofd van design Franz Von Holzhausen een stalen bal tegen de ruit te laten gooien. Tot Musk’s verbazing barstte de ruit al bij de eerste keer dat de bal er tegen werd gegooid, terwijl de ruit in staat zou moeten zijn om groter geweld op te vangen. Ook de achterruit begaf het net niet.
De presentatie verliep dus niet helemaal zoals gepland, en Musk stond er een beetje ongemakkelijk bij. Gelukkig kon hij er nadien snel de humor van inzien. Dat komt omdat het incident de populariteit van de wagen absoluut niet minder maakte. Integendeel zelfs. Cybertruck werd een internetsensatie, en werd al na enkele dagen meer dan 200.000 keer besteld.
Een paar dagen later kwam Elon Musk op Twitter met een verklaring waar het misliep. Door de eerste proef waarbij Von Holzhausen met een voorhamer op de carrosserie sloeg, ontstond een kleine barst. Die was niet met het blote oog waarneembaar, maar zorgde er wel voor dat de ruiten kwetsbaarder waren dan gepland. Het leerde ons dat als we een stalen bal naar onze auto willen gooien, we beter niet eerst er met een hamer op slaan. Zo weten we dat ook weer.
T-shirt
Tesla heeft nu een manier gevonden om hun meest beschamende moment te vereeuwigen. Het liet T-shirts ontwerpen over de bewuste dag. Op de voorkant van de T-shirt staat een foto van de gebarsten ruit, en op de achterkant het logo van Cybertruck. De T-shirts zijn voorlopig exclusief te koop via de webshop van Tesla (waar je geen auto’s kan kopen, gewoon ter informatie) en is voorlopig enkel beschikbaar in mannenmaten en zwart. De T-shirt kost je 35 dollar of net iets meer dan 30 euro. Het zal Tesla niet het grote geld opleveren gezien het wagens voor meer dan 40.000 euro verkoopt, maar gezien de populariteit van het merk zal de T-shirt ongetwijfeld een succes worden.
Voor wie nog twijfelt: volgens Elon Musk zijn de T-shirts volledig kogelvrij!
T-shirt is bulletproof & makes u buff!https://t.co/wO0oAakclu pic.twitter.com/8k1WvVO1sm
— Elon Musk (@elonmusk) January 14, 2020
We nemen je nog eens mee terug naar 22 november 2019. De lancering van Tesla’s nieuwe Cybertruck was één van de meest gedenkwaardige gebeurtenissen van vorig jaar. Elon Musk wilde tijdens de presentatie de onverwoestbaarheid van de wagen aantonen door zijn hoofd van design Franz Von Holzhausen een stalen bal tegen de ruit te laten gooien. Tot Musk’s verbazing barstte de ruit al bij de eerste keer dat de bal er tegen werd gegooid, terwijl de ruit in staat zou moeten zijn om groter geweld op te vangen. Ook de achterruit begaf het net niet.
De presentatie verliep dus niet helemaal zoals gepland, en Musk stond er een beetje ongemakkelijk bij. Gelukkig kon hij er nadien snel de humor van inzien. Dat komt omdat het incident de populariteit van de wagen absoluut niet minder maakte. Integendeel zelfs. Cybertruck werd een internetsensatie, en werd al na enkele dagen meer dan 200.000 keer besteld.
Een paar dagen later kwam Elon Musk op Twitter met een verklaring waar het misliep. Door de eerste proef waarbij Von Holzhausen met een voorhamer op de carrosserie sloeg, ontstond een kleine barst. Die was niet met het blote oog waarneembaar, maar zorgde er wel voor dat de ruiten kwetsbaarder waren dan gepland. Het leerde ons dat als we een stalen bal naar onze auto willen gooien, we beter niet eerst er met een hamer op slaan. Zo weten we dat ook weer.
T-shirt
Tesla heeft nu een manier gevonden om hun meest beschamende moment te vereeuwigen. Het liet T-shirts ontwerpen over de bewuste dag. Op de voorkant van de T-shirt staat een foto van de gebarsten ruit, en op de achterkant het logo van Cybertruck. De T-shirts zijn voorlopig exclusief te koop via de webshop van Tesla (waar je geen auto’s kan kopen, gewoon ter informatie) en is voorlopig enkel beschikbaar in mannenmaten en zwart. De T-shirt kost je 35 dollar of net iets meer dan 30 euro. Het zal Tesla niet het grote geld opleveren gezien het wagens voor meer dan 40.000 euro verkoopt, maar gezien de populariteit van het merk zal de T-shirt ongetwijfeld een succes worden.
Voor wie nog twijfelt: volgens Elon Musk zijn de T-shirts volledig kogelvrij!
T-shirt is bulletproof & makes u buff!https://t.co/wO0oAakclu pic.twitter.com/8k1WvVO1sm
— Elon Musk (@elonmusk) January 14, 2020