Test

Dit is een popup

Fortnite maakt kwart minder omzet in 2019

Fortnite
Fortnite is ook in 2019 enorm winstgevend geweest voor producent Epic Games. De omzet lag wel gevoelig lager, maar er is nog helemaal geen reden tot paniek.

Dat Fortnite nog steeds razend populair was in 2019 hoeven we je niet te vertellen. Epic Games verdiende ongeveer 1,6 miljard euro aan het spel, al was dit vreemd genoeg een teleurstelling. De omzet ligt immers een kwart lager dan in 2018, toen er nog 2,15 miljard euro werd verdiend. 

Fortnite nog steeds grootste game ter wereld 

Dat verschil doet natuurlijk pijn aan de portemonnee van Epic Games, maar de game is nog steeds de grootste ter wereld. Op het vlak van omzet verslaat het nog makkelijk concurrenten zoals Dungeon Fighter Online, maar op vlak van mainstream naamsbekendheid is het groter dan eender welke andere titel. Iedereen kent Fortnite, inclusief ouders én grootouders. Epic Games investeerde dan ook enorm in mainstream promotie het voorbije jaar, bijvoorbeeld door de game te koppelen aan Star Wars, The Avengers en zelfs Ariana Grande. 

Opvallend is dat al die omzet niet wil zeggen dat Fortnite de game is met de meeste spelers. Die eer komt League of Legends van Riot Games nog steeds toe, maar zij hebben het veel moeilijker om spelers te overtuigen om microtransacties in het spel te kopen. Hoe dan ook, Fortnite lijkt ondanks deze omzetcijfers nog lang niet over zijn hoogtepunt heen en dat zullen we ongetwijfeld ook in 2020 merken. Verwacht alvast een hele reeks unieke marketingcampagnes. 

 

Dat Fortnite nog steeds razend populair was in 2019 hoeven we je niet te vertellen. Epic Games verdiende ongeveer 1,6 miljard euro aan het spel, al was dit vreemd genoeg een teleurstelling. De omzet ligt immers een kwart lager dan in 2018, toen er nog 2,15 miljard euro werd verdiend. 

Fortnite nog steeds grootste game ter wereld 

Dat verschil doet natuurlijk pijn aan de portemonnee van Epic Games, maar de game is nog steeds de grootste ter wereld. Op het vlak van omzet verslaat het nog makkelijk concurrenten zoals Dungeon Fighter Online, maar op vlak van mainstream naamsbekendheid is het groter dan eender welke andere titel. Iedereen kent Fortnite, inclusief ouders én grootouders. Epic Games investeerde dan ook enorm in mainstream promotie het voorbije jaar, bijvoorbeeld door de game te koppelen aan Star Wars, The Avengers en zelfs Ariana Grande. 

Opvallend is dat al die omzet niet wil zeggen dat Fortnite de game is met de meeste spelers. Die eer komt League of Legends van Riot Games nog steeds toe, maar zij hebben het veel moeilijker om spelers te overtuigen om microtransacties in het spel te kopen. Hoe dan ook, Fortnite lijkt ondanks deze omzetcijfers nog lang niet over zijn hoogtepunt heen en dat zullen we ongetwijfeld ook in 2020 merken. Verwacht alvast een hele reeks unieke marketingcampagnes. 

 

businessfortnitegaming

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!