Test

Dit is een popup

PayPal verwerft GoPay en opent zo de Chinese markt  

PayPal heeft vanochtend aangekondigd dat het de aankoop van een aandeel van 70 procent in GoPay heeft vervolledigd.

PayPal heeft vanochtend aangekondigd dat het de aankoop van een aandeel van 70 procent in GoPay heeft vervolledigd. PayPal is daarmee het eerste buitenlandse betaalplatform dat betaaldiensten zal leveren in China. De transactie werd op 30 september al goedgekeurd door de People’s Bank of China en is nu volledig afgerond. Verdere details werden er niet vrijgegeven over de deal.

GoPay heeft nu licenties voor zowel online als mobiele transacties, en voorziet voornamelijk in betaalproducten voor industrieën zoals e-commerce, toerisme en andere aanpalende zaken. GoPay staat winkeliers – net als PayPal – toe om betalingen op hun websites te accepteren wanneer klanten online winkelen.

China’s betaalmarkt wordt vandaag de dag gedomineerd door lokale spelers, zoals bijvoorbeeld AliPay en WeChat Pay. Toch is er voor PayPal voldoende ruimte om uit te groeien in de Chinese betaalmarkt, waar er jaarlijks geen miljoenen, maar miljarden aankopen online worden verricht.

Moeilijk te betreden markt

Amerikaanse betaaldiensten hebben het niet altijd even makkelijk gehad om voet aan wal te krijgen in China. Vorig jaar zei de Chinese centrale bank dat China zich verder zou openstellen voor buitenlandse betaalbedrijven, maar het hele proces komt maar traagjes op gang. Vorig jaar kreeg American Express in November de toestemming om operationeel te worden in China. Visa en Mastercard probeerden dat ook eerder, maar tot nu toe zonder succes.

PayPal heeft vanochtend aangekondigd dat het de aankoop van een aandeel van 70 procent in GoPay heeft vervolledigd. PayPal is daarmee het eerste buitenlandse betaalplatform dat betaaldiensten zal leveren in China. De transactie werd op 30 september al goedgekeurd door de People’s Bank of China en is nu volledig afgerond. Verdere details werden er niet vrijgegeven over de deal.

GoPay heeft nu licenties voor zowel online als mobiele transacties, en voorziet voornamelijk in betaalproducten voor industrieën zoals e-commerce, toerisme en andere aanpalende zaken. GoPay staat winkeliers – net als PayPal – toe om betalingen op hun websites te accepteren wanneer klanten online winkelen.

China’s betaalmarkt wordt vandaag de dag gedomineerd door lokale spelers, zoals bijvoorbeeld AliPay en WeChat Pay. Toch is er voor PayPal voldoende ruimte om uit te groeien in de Chinese betaalmarkt, waar er jaarlijks geen miljoenen, maar miljarden aankopen online worden verricht.

Moeilijk te betreden markt

Amerikaanse betaaldiensten hebben het niet altijd even makkelijk gehad om voet aan wal te krijgen in China. Vorig jaar zei de Chinese centrale bank dat China zich verder zou openstellen voor buitenlandse betaalbedrijven, maar het hele proces komt maar traagjes op gang. Vorig jaar kreeg American Express in November de toestemming om operationeel te worden in China. Visa en Mastercard probeerden dat ook eerder, maar tot nu toe zonder succes.

paypalzakelijk

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!