Musk verklaart waarom demonstratie Cybertruck misging
Je hebt ondertussen al wel veel gehoord en gelezen over de bijzondere presentatie van de al even bijzondere nieuwe Cybertruck van Tesla vorige donderdag. Om aan te tonen dat de wagen onverwoestbaar was, liet Musk zijn hoofd van het Design-departement Franz von Volhausen enkele tests uitvoeren. Eerst sloeg die met een zware voorhamer op de carrosserie. So far so good, maar bij de stevigheidstest voor de ruiten liep het mis. Een stalen bal sloeg er in om de ruiten bijna volledig te doen breken, terwijl het de bedoeling was dat de ruiten de bal zouden doen terugkaatsen.
Geen al te best moment voor Elon Musk, die machteloos moest toekijken hoe de demonstratie helemaal in het honderd liep. Ondertussen hebben technici van Tesla het prototype van de Cybertruck dat getoond werd verder onderzocht. En ze zijn tot een verklaring gekomen waar het misging. De eerste test met de hamer was toch niet helemaal succesvol, zo blijkt. Die veroorzaakte een kleine barst in de basis van de ruit die met het blote oog nauwelijks kon waargenomen worden. Door die barst waren de ruiten niet in staat om de klap van de stalen bal op te vangen. Kort na de presentatie deelde Musk een video op zijn Twitter-account waarin de test met de stalen bal werd geoefend. Toen ging het allemaal nog wel als gepland.
Franz throws steel ball at Cybertruck window right before launch. Guess we have some improvements to make before production haha. pic.twitter.com/eB0o4tlPoz
— Elon Musk (@elonmusk) November 23, 2019
200k
Elon Musk kan er ondertussen al wel de humor van inzien. De wagen werd door het aparte design en de mislukte demonstratie al snel een internetsensatie. Ondertussen is de wagen toch al meer dan 200.000 keer besteld. Dat kunnen geïnteresseerden doen voor een bedrag van 100 dollar. Dat kondigde Musk via een tweet met de eenvoudige boodschap ‘200k’. Wie laatst lacht, lacht best.
Jessica Caldwell van Edmunds, een veilingwebsite van wagens, denk dat het incident tijdens de voorstelling zeker voor een groot deel heeft bijgedragen tot het voorlopige succes van de Cybertruck. Dat vertelde ze aan BBC. Het toont dat Elon Musk en Tesla niet bang zijn om ook hun menselijke en imperfecte kant te tonen aan het grote publiek. Dat is voor veel autoliefhebbers een verfrissing te midden van de stijve en afstandelijke voorstellingen van vele andere automerken. Mede daardoor heeft Tesla een gepassioneerde en trouwe fanbase weten opbouwen, die het merk meestal het voordeel van de twijfel zal geven.
We onthouden er in ieder geval een wijze les door: eerst met een stalen bal op je ruit gooien en daarna pas met een hamer op de carrosserie slaan. Al willen we je vooral aanraden dit zeker niet thuis te proberen!
Je hebt ondertussen al wel veel gehoord en gelezen over de bijzondere presentatie van de al even bijzondere nieuwe Cybertruck van Tesla vorige donderdag. Om aan te tonen dat de wagen onverwoestbaar was, liet Musk zijn hoofd van het Design-departement Franz von Volhausen enkele tests uitvoeren. Eerst sloeg die met een zware voorhamer op de carrosserie. So far so good, maar bij de stevigheidstest voor de ruiten liep het mis. Een stalen bal sloeg er in om de ruiten bijna volledig te doen breken, terwijl het de bedoeling was dat de ruiten de bal zouden doen terugkaatsen.
Geen al te best moment voor Elon Musk, die machteloos moest toekijken hoe de demonstratie helemaal in het honderd liep. Ondertussen hebben technici van Tesla het prototype van de Cybertruck dat getoond werd verder onderzocht. En ze zijn tot een verklaring gekomen waar het misging. De eerste test met de hamer was toch niet helemaal succesvol, zo blijkt. Die veroorzaakte een kleine barst in de basis van de ruit die met het blote oog nauwelijks kon waargenomen worden. Door die barst waren de ruiten niet in staat om de klap van de stalen bal op te vangen. Kort na de presentatie deelde Musk een video op zijn Twitter-account waarin de test met de stalen bal werd geoefend. Toen ging het allemaal nog wel als gepland.
Franz throws steel ball at Cybertruck window right before launch. Guess we have some improvements to make before production haha. pic.twitter.com/eB0o4tlPoz
— Elon Musk (@elonmusk) November 23, 2019
200k
Elon Musk kan er ondertussen al wel de humor van inzien. De wagen werd door het aparte design en de mislukte demonstratie al snel een internetsensatie. Ondertussen is de wagen toch al meer dan 200.000 keer besteld. Dat kunnen geïnteresseerden doen voor een bedrag van 100 dollar. Dat kondigde Musk via een tweet met de eenvoudige boodschap ‘200k’. Wie laatst lacht, lacht best.
Jessica Caldwell van Edmunds, een veilingwebsite van wagens, denk dat het incident tijdens de voorstelling zeker voor een groot deel heeft bijgedragen tot het voorlopige succes van de Cybertruck. Dat vertelde ze aan BBC. Het toont dat Elon Musk en Tesla niet bang zijn om ook hun menselijke en imperfecte kant te tonen aan het grote publiek. Dat is voor veel autoliefhebbers een verfrissing te midden van de stijve en afstandelijke voorstellingen van vele andere automerken. Mede daardoor heeft Tesla een gepassioneerde en trouwe fanbase weten opbouwen, die het merk meestal het voordeel van de twijfel zal geven.
We onthouden er in ieder geval een wijze les door: eerst met een stalen bal op je ruit gooien en daarna pas met een hamer op de carrosserie slaan. Al willen we je vooral aanraden dit zeker niet thuis te proberen!