Smartphoneverkopen voor het eerst in twee jaar in stijgende lijn
Het werd duidelijk dat mensen het beu zijn om continu hun toestel up te daten en zich blauw te betalen aan de hoge vraagprijzen van smartphones. Daarom ook maakten mensen in de afgelopen twee jaar steeds vaker de keuze om nog even verder te gaan met hun smartphone.
Op wereldvlak groeide de verkoop van 359,8 miljoen telefoons naar 366,3 miljoen. Deze groei zou te maken hebben met de sterke concurrentie, lagere prijzen en klanten die kiezen voor grotere displays en 5G-verbinding.
De groei werd dit kwartaal voornamelijk aangedreven door Samsung en Huawei. De verkoop van Samsung groeide dit kwartaal aan met 8 procent, en die van Huawei zelfs met een verbazende 29 procent! Samsung deed het goed met de lancering van de Galaxy Note 10, en Huawei wist politiek gehakketak te slim af te zijn door te focussen op de verkoop in China.
In het geval van Apple daalde de verkoop echter zo’n drie procent in het afgelopen jaar. Analytici merken wel dat Apple zich aan het herpakken is omwille van goedkopere iPhone-prijzen en een grotere vraag aan de iPhone in Azië en de Verenigde Staten.
Andere merken doen het ook niet slecht. Zo doet Xiaomi het bijzonder goed in India en China, maar krijgt het te maken met zware concurrentie van Huawei, Realme en Oppo. Die laatste is trouwens ook aan een ware veroveringstocht bezig in West-Europa.
Het werd duidelijk dat mensen het beu zijn om continu hun toestel up te daten en zich blauw te betalen aan de hoge vraagprijzen van smartphones. Daarom ook maakten mensen in de afgelopen twee jaar steeds vaker de keuze om nog even verder te gaan met hun smartphone.
Op wereldvlak groeide de verkoop van 359,8 miljoen telefoons naar 366,3 miljoen. Deze groei zou te maken hebben met de sterke concurrentie, lagere prijzen en klanten die kiezen voor grotere displays en 5G-verbinding.
De groei werd dit kwartaal voornamelijk aangedreven door Samsung en Huawei. De verkoop van Samsung groeide dit kwartaal aan met 8 procent, en die van Huawei zelfs met een verbazende 29 procent! Samsung deed het goed met de lancering van de Galaxy Note 10, en Huawei wist politiek gehakketak te slim af te zijn door te focussen op de verkoop in China.
In het geval van Apple daalde de verkoop echter zo’n drie procent in het afgelopen jaar. Analytici merken wel dat Apple zich aan het herpakken is omwille van goedkopere iPhone-prijzen en een grotere vraag aan de iPhone in Azië en de Verenigde Staten.
Andere merken doen het ook niet slecht. Zo doet Xiaomi het bijzonder goed in India en China, maar krijgt het te maken met zware concurrentie van Huawei, Realme en Oppo. Die laatste is trouwens ook aan een ware veroveringstocht bezig in West-Europa.