Test

Dit is een popup

Apple werkt aan ‘all-in-one’ abonnement

Apple werkt volgens bronnen aan een all-in-one formule waarbij je nog maar één prijs hoeft te betalen. Echter vrezen platenlabels voor dalende inkomsten.

Dat Apple de laatste tijd meer inzet op diensten hebben we intussen door. Alles begon met de lancering van Apple Music in 2015, vandaag zijn daar Apple Arcade bijgekomen en binnenkort volgt ook Apple TV+ en Apple News+. Een nieuwsdienst, een videostreamingplatform, muziekstreaming én gaming. Allemaal onder één dak en dus in één prijsformule.

Apple Everything

Het bedrijf  zou momenteel al in gesprek zijn met verschillende spelers, producenten, uitgeverijen en game-ontwikkelaars om alle diensten in één pakket samen  te voegen, dat bericht The Financial Times vandaag. De Financial Times stelt dat verschillende labels en spelers open zouden staan voor  het idee maar dat er ook heel wat kritiek is op de ideeën van de iPhonebouwer.

Concreet betekent de nieuwe formule dat je nog maar één prijs zal moeten betalen om van alle  diensten gebruik te maken. Een logische stap ook. Als je vandaag op alle Applediensten een abonnement wil, moet je vier verschillende abonnementen apart afsluiten. Op die manier blijft het niet overzichtelijk en het bedrijf beseft dat maar al te goed.

Apple TV+ 1 jaar gratis bij aankoop van een iPhone, iPad of Mac.f

Dalende marge

 Zoals gezegd zijn sommige platenlabels niet opgezet met de nieuwe formule. De bedrijven hebben schrik dat de marge die ze nu hebben nog meer zal dalen. Ook artiesten zouden op de lange duur amper nog iets verdienen aan hun creaties. De platenlabels vrezen vooral dat ze hun huidige inkomsten zullen moeten gaan delen met andere mediaspelers.

Volgens de Financial Times zou Apple in theorie zijn muziek- en videostreamingdienst in één bundel kunnen steken voor ongeveer 13  dollar per maand. Op die manier zouden platenlabels niet moeten inboeten op hun marges. Maar als het bedrijf daar zijn andere diensten aan toe zou voegen dan daalt de marge onherroepelijk.

Geruchten

Vandaag zijn dat allemaal nogal straffe woorden die gebaseerd zijn op een aantal speculaties en vage bronnen. De iPhonebouwer speelt al veel langer met het idee om een all-in-one pakket te gaan aanbieden. Hoe die formule er uiteindelijk gaat uitzien en of het idee ooit het daglicht zal zien is ook voor ons pure speculatie. Ik kan het idee in ieder geval wel smaken.

 

Dat Apple de laatste tijd meer inzet op diensten hebben we intussen door. Alles begon met de lancering van Apple Music in 2015, vandaag zijn daar Apple Arcade bijgekomen en binnenkort volgt ook Apple TV+ en Apple News+. Een nieuwsdienst, een videostreamingplatform, muziekstreaming én gaming. Allemaal onder één dak en dus in één prijsformule.

Apple Everything

Het bedrijf  zou momenteel al in gesprek zijn met verschillende spelers, producenten, uitgeverijen en game-ontwikkelaars om alle diensten in één pakket samen  te voegen, dat bericht The Financial Times vandaag. De Financial Times stelt dat verschillende labels en spelers open zouden staan voor  het idee maar dat er ook heel wat kritiek is op de ideeën van de iPhonebouwer.

Concreet betekent de nieuwe formule dat je nog maar één prijs zal moeten betalen om van alle  diensten gebruik te maken. Een logische stap ook. Als je vandaag op alle Applediensten een abonnement wil, moet je vier verschillende abonnementen apart afsluiten. Op die manier blijft het niet overzichtelijk en het bedrijf beseft dat maar al te goed.

Apple TV+ 1 jaar gratis bij aankoop van een iPhone, iPad of Mac.f

Dalende marge

 Zoals gezegd zijn sommige platenlabels niet opgezet met de nieuwe formule. De bedrijven hebben schrik dat de marge die ze nu hebben nog meer zal dalen. Ook artiesten zouden op de lange duur amper nog iets verdienen aan hun creaties. De platenlabels vrezen vooral dat ze hun huidige inkomsten zullen moeten gaan delen met andere mediaspelers.

Volgens de Financial Times zou Apple in theorie zijn muziek- en videostreamingdienst in één bundel kunnen steken voor ongeveer 13  dollar per maand. Op die manier zouden platenlabels niet moeten inboeten op hun marges. Maar als het bedrijf daar zijn andere diensten aan toe zou voegen dan daalt de marge onherroepelijk.

Geruchten

Vandaag zijn dat allemaal nogal straffe woorden die gebaseerd zijn op een aantal speculaties en vage bronnen. De iPhonebouwer speelt al veel langer met het idee om een all-in-one pakket te gaan aanbieden. Hoe die formule er uiteindelijk gaat uitzien en of het idee ooit het daglicht zal zien is ook voor ons pure speculatie. Ik kan het idee in ieder geval wel smaken.

 

applearcadebusinessmusicnewsnieuwsontspanningtv

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!