Bosch gaat actieradius elektrische wagens vergroten
Je kent Bosch voornamelijk van de elektrische fietsmotoren. Naast fietsmotoren, fietscomputers en honderden doe-het-zelfproducten levert het Duitse merk ook onderdelen voor de automotive sector. Vandaag heeft het bedrijf laten weten dat het er alles aan gaat doen om die vervelende rijbereikangst bij elektrische wagens op te lossen.
Bosch doet het
Veel eigenaars van een elektrische wagen kampen vandaag nog met enorm veel angst rond de autonomie van hun wagen. Bosch kan die angst weghalen. Althans, het bedrijf bezit daar momenteel de middelen en knowhow voor. Hoe kan het bedrijf die actieradius nu precies verlengen?
De elektrogigant gebruikt daarvoor silicon carbide. Een materiaal dat beter zou werken dan het meest gebruikte silicon. Silicon carbide zou ervoor kunnen zorgen dat batterijen in elektrische wagens een grotere actieradius kunnen aanbieden.
“Silicon carbide brengt meer en extra kracht naar elektrische voertuigen. Voor elektrische wagens komt dat neer op 6% extra autonomie.”
Stuttgart
Bosch gaat die nieuwe chips bouwen in zijn bestaande fabriek in Stuttgart. Het bedrijf geeft ook aan dat de productie nadien gaat verhuizen naar een nieuwe productiehal nabij Dresden. Bosch trok voor de bouw van de nieuwe fabriek 1,1 miljard euro uit.
Volgens het Amerikaanse Strategy Analytics is het Duitse bedrijf momenteel de 6e grootste leverancier van onderdelen voor de elektrische autosector, met een wereldwijd aandeel van 5.4%. Zoals eerder vermeld gaat het om ongeveer 6% extra autonomie. Wat niet veel klinkt. Als de autosector wil dat mensen sneller en gemakkelijker overschakelen op elektrische wagens zal die autonomie toch nog een extra boost moeten krijgen. In ieder geval is het iets, we zijn benieuwd hoe Bosch zijn nieuwe technologie zal kunnen implementeren.
Je kent Bosch voornamelijk van de elektrische fietsmotoren. Naast fietsmotoren, fietscomputers en honderden doe-het-zelfproducten levert het Duitse merk ook onderdelen voor de automotive sector. Vandaag heeft het bedrijf laten weten dat het er alles aan gaat doen om die vervelende rijbereikangst bij elektrische wagens op te lossen.
Bosch doet het
Veel eigenaars van een elektrische wagen kampen vandaag nog met enorm veel angst rond de autonomie van hun wagen. Bosch kan die angst weghalen. Althans, het bedrijf bezit daar momenteel de middelen en knowhow voor. Hoe kan het bedrijf die actieradius nu precies verlengen?
De elektrogigant gebruikt daarvoor silicon carbide. Een materiaal dat beter zou werken dan het meest gebruikte silicon. Silicon carbide zou ervoor kunnen zorgen dat batterijen in elektrische wagens een grotere actieradius kunnen aanbieden.
“Silicon carbide brengt meer en extra kracht naar elektrische voertuigen. Voor elektrische wagens komt dat neer op 6% extra autonomie.”
Stuttgart
Bosch gaat die nieuwe chips bouwen in zijn bestaande fabriek in Stuttgart. Het bedrijf geeft ook aan dat de productie nadien gaat verhuizen naar een nieuwe productiehal nabij Dresden. Bosch trok voor de bouw van de nieuwe fabriek 1,1 miljard euro uit.
Volgens het Amerikaanse Strategy Analytics is het Duitse bedrijf momenteel de 6e grootste leverancier van onderdelen voor de elektrische autosector, met een wereldwijd aandeel van 5.4%. Zoals eerder vermeld gaat het om ongeveer 6% extra autonomie. Wat niet veel klinkt. Als de autosector wil dat mensen sneller en gemakkelijker overschakelen op elektrische wagens zal die autonomie toch nog een extra boost moeten krijgen. In ieder geval is het iets, we zijn benieuwd hoe Bosch zijn nieuwe technologie zal kunnen implementeren.