Bankapp Payconiq haalt 20 miljoen euro vers geld op
Als je Payconiq by Bancontact al gebruikt hebt in winkels en op festivals ben je goed bezig. De laatste betaalapp in België zorgt mee voor de enorme expansie van digitaal betalen in ons land en in de rest van Europa . Na de laatste campagne van het betaalplatform op festivals haalt de groep nu 20 miljoen euro op met de bedoeling ook buiten de Benelux te gaan uitbreiden.
Payconiq vs. Europa
Betaalplatform Payconiq begon als een initiatief van grootbanken KBC, ING, Axa, BNP Paribas, Rabobank en SNS. Allen zijn ze aandeelhouder maar niet iedereen zit mee in de laatste kapitaalronde.
Dat geld komt voornamelijk vanuit Payconiq International, dochterbedrijf waarin voornamelijk organisaties zitten verspreid over Europa. Het is wel niet bekend welke organisaties zich mee in het bedrijf hebben ingekocht.
“We zijn een goed alternatief voor Visa of Mastercard, we lopen technisch voorop.” Michael Pechner
Fysiek en online
Aan de hand van een QR-code kan je met de betaalapp zowel in fysieke winkels, bakkers, beenhouwers, broodjeszaken of klerenwinkels als online producten aankopen. De app is verbonden met je bankrekening en de rest gaat vanzelf.
Mastercard en Visa
Volgens de Europese Commissie hebben Mastercard en Visa een te dominante positie op de Europese betaalmarkt. Een nieuwe speler, liefst afkomstig uit Europa, moet daar verandering in brengen. Het Belgische betaalplatform springt nu op die kar. “Volgens het Worldpay’s Global Payments Report 2018 hebben digitale portemonnees het gebruik van de traditionele kredietkaarten al voorbijgestreefd”, klinkt het bij Payconiq.
Goed alternatief
Chief operating officer, Michael Pechner, zegt dat “ze niet inzien waarom zij niet uit zouden kunnen groeien tot een goed Europees alternatief voor Visa of Mastercard, ze lopen technisch voorop.”
In januari werden betaalapps Bancontact en Payconiq nog samengevoegd onder de noemer Payconiq by Bancontact. De fusie speelde een belangrijke rol in de pioniersrol die de betaalapplicatie wil spelen in ons land.
Als je Payconiq by Bancontact al gebruikt hebt in winkels en op festivals ben je goed bezig. De laatste betaalapp in België zorgt mee voor de enorme expansie van digitaal betalen in ons land en in de rest van Europa . Na de laatste campagne van het betaalplatform op festivals haalt de groep nu 20 miljoen euro op met de bedoeling ook buiten de Benelux te gaan uitbreiden.
Payconiq vs. Europa
Betaalplatform Payconiq begon als een initiatief van grootbanken KBC, ING, Axa, BNP Paribas, Rabobank en SNS. Allen zijn ze aandeelhouder maar niet iedereen zit mee in de laatste kapitaalronde.
Dat geld komt voornamelijk vanuit Payconiq International, dochterbedrijf waarin voornamelijk organisaties zitten verspreid over Europa. Het is wel niet bekend welke organisaties zich mee in het bedrijf hebben ingekocht.
“We zijn een goed alternatief voor Visa of Mastercard, we lopen technisch voorop.” Michael Pechner
Fysiek en online
Aan de hand van een QR-code kan je met de betaalapp zowel in fysieke winkels, bakkers, beenhouwers, broodjeszaken of klerenwinkels als online producten aankopen. De app is verbonden met je bankrekening en de rest gaat vanzelf.
Mastercard en Visa
Volgens de Europese Commissie hebben Mastercard en Visa een te dominante positie op de Europese betaalmarkt. Een nieuwe speler, liefst afkomstig uit Europa, moet daar verandering in brengen. Het Belgische betaalplatform springt nu op die kar. “Volgens het Worldpay’s Global Payments Report 2018 hebben digitale portemonnees het gebruik van de traditionele kredietkaarten al voorbijgestreefd”, klinkt het bij Payconiq.
Goed alternatief
Chief operating officer, Michael Pechner, zegt dat “ze niet inzien waarom zij niet uit zouden kunnen groeien tot een goed Europees alternatief voor Visa of Mastercard, ze lopen technisch voorop.”
In januari werden betaalapps Bancontact en Payconiq nog samengevoegd onder de noemer Payconiq by Bancontact. De fusie speelde een belangrijke rol in de pioniersrol die de betaalapplicatie wil spelen in ons land.