Google lanceert nieuwe lay-out voor Google Nieuws
Google rolt in de komende weken zijn nieuwe Nieuws-overzicht uit wereldwijd. Met de vernieuwing wordt je favoriete nieuwsoverzicht een pak overzichtelijker en beter.
Nieuwe richting
Google gaat met deze nieuwe lay-out een totaal andere richting uit. Waar je voorheen gewoon op elkaar gestapelde artikeltjes te zien krijgt, met de titel die duidelijk naar voren kwam. Krijgt elk artikel nu een aparte kaart waarin als eerste wordt aangegeven van welke uitgever het artikel komt.
Dat moet uitgevers helpen om betere visibiliteit te creëren bij zijn doelpubliek maar ook in de strijd tegen fake-news. Al is het nog niet helemaal duidelijk hoe het vernieuwde nieuws-overzicht er zal gaan uitzien. In een Tweet van Google News zelf krijgen we alvast een voorsmaakje waarbij de individuele nieuwskaarten wel duidelijk naar voren komen.
Over the next couple weeks we’re rolling out a redesigned News tab in Search on desktop. The refreshed design makes publisher names more prominent and organizes articles more clearly to help you find the news you need. Check it out 👇 pic.twitter.com/xa2aZfO4Qd
— Google News Initiative (@GoogleNewsInit) July 11, 2019
Meer visibiliteit
Google stelt zelf dat het de uitgevers hun naam prominenter aanwezig wil maken in het nieuwe overzicht. De update zorgt ervoor dat artikels beter georganiseerd staan waardoor je een minder chaotisch gevoel krijgt in de zoektocht naar bepaalde informatie.
Je denk nu misschien ‘dat moet ik niet hebben hoor’. Maar zoals veel vernieuwingen van het bedrijf heeft het altijd wat tijd nodig om te wennen. Google Nieuws blijft immers een enorm handige tool.
Google rolt in de komende weken zijn nieuwe Nieuws-overzicht uit wereldwijd. Met de vernieuwing wordt je favoriete nieuwsoverzicht een pak overzichtelijker en beter.
Nieuwe richting
Google gaat met deze nieuwe lay-out een totaal andere richting uit. Waar je voorheen gewoon op elkaar gestapelde artikeltjes te zien krijgt, met de titel die duidelijk naar voren kwam. Krijgt elk artikel nu een aparte kaart waarin als eerste wordt aangegeven van welke uitgever het artikel komt.
Dat moet uitgevers helpen om betere visibiliteit te creëren bij zijn doelpubliek maar ook in de strijd tegen fake-news. Al is het nog niet helemaal duidelijk hoe het vernieuwde nieuws-overzicht er zal gaan uitzien. In een Tweet van Google News zelf krijgen we alvast een voorsmaakje waarbij de individuele nieuwskaarten wel duidelijk naar voren komen.
Over the next couple weeks we’re rolling out a redesigned News tab in Search on desktop. The refreshed design makes publisher names more prominent and organizes articles more clearly to help you find the news you need. Check it out 👇 pic.twitter.com/xa2aZfO4Qd
— Google News Initiative (@GoogleNewsInit) July 11, 2019
Meer visibiliteit
Google stelt zelf dat het de uitgevers hun naam prominenter aanwezig wil maken in het nieuwe overzicht. De update zorgt ervoor dat artikels beter georganiseerd staan waardoor je een minder chaotisch gevoel krijgt in de zoektocht naar bepaalde informatie.
Je denk nu misschien ‘dat moet ik niet hebben hoor’. Maar zoals veel vernieuwingen van het bedrijf heeft het altijd wat tijd nodig om te wennen. Google Nieuws blijft immers een enorm handige tool.