Test

Dit is een popup

Weg met de vervelende rode bolletjes in je Facebook app

Facebook test een nieuwe functie waarbij je zelf beslist welke rode bolletjes je nog te zien krijgt in de mobiele applicatie.

Je zal je er waarschijnlijk wel al aan geërgerd hebben; die vervelende rode bolletjes in je Facebook-app. En dan nog wel voor functies die je misschien zelfs niet gebruikt zoals bv. Marketplace.

Rood trekt je aandacht

Facebook gebruikt de rode kleur al van in het begin om aan te geven dat er ‘iets nieuws’ is. Ook bijvoorbeeld in iOS krijgen nieuwe meldingen een rood bolletje. We kennen het ondertussen dus wel, rood trekt onze aandacht, of we dat nu willen of niet.

Echter sinds een aantal updates van Facebook krijgen veel gebruikers ongewild ook notificaties van functies die ze zelfs nooit gebruiken. In mijn geval is dat Marketplace. Veel gebruikers klagen hier dan ook over. Facebook test nu een nieuwe functie waarbij je als gebruiker zelf beslist of je de rode bolletjes wil krijgen of niet. Eindelijk!

Eerder in juni was het een Twitter-gebruiker opgevallen dat de functie al in haar Android applicatie zat.

Nog in testfase

Helaas heeft Facebook aan TechCrunch laten weten dat het de nieuwe functie momenteel enkel test bij een klein deel van iOS- en Androidgebruikers. Om te weten te komen of je deel van de testgroep bent: ga naar Instellingen & Privacy > Instellingen > Meldingsstippen.  Als je hierop tikt kan je zelf kiezen welke rode bolletjes nog wil zien.

In de nieuwe functie kan je zelf beslissen welke  rode bolletjes je wil zien.

Ik heb de functie alvast meegekregen in de laatste update en heb meteen de Marketplace-stippen uitgezet.

Op zich is deze nieuwe functie verwonderlijk. Het sociale mediaplatform moet het de laatste tijd hebben van meldingen en rode stippen, aangezien gebruikers steeds minder tijd doorbrengen op het platform. Meldingen en rode stippen zouden er juist voor zorgen dat gebruikers blijven terugkomen naar de applicatie.

Je zal je er waarschijnlijk wel al aan geërgerd hebben; die vervelende rode bolletjes in je Facebook-app. En dan nog wel voor functies die je misschien zelfs niet gebruikt zoals bv. Marketplace.

Rood trekt je aandacht

Facebook gebruikt de rode kleur al van in het begin om aan te geven dat er ‘iets nieuws’ is. Ook bijvoorbeeld in iOS krijgen nieuwe meldingen een rood bolletje. We kennen het ondertussen dus wel, rood trekt onze aandacht, of we dat nu willen of niet.

Echter sinds een aantal updates van Facebook krijgen veel gebruikers ongewild ook notificaties van functies die ze zelfs nooit gebruiken. In mijn geval is dat Marketplace. Veel gebruikers klagen hier dan ook over. Facebook test nu een nieuwe functie waarbij je als gebruiker zelf beslist of je de rode bolletjes wil krijgen of niet. Eindelijk!

Eerder in juni was het een Twitter-gebruiker opgevallen dat de functie al in haar Android applicatie zat.

Nog in testfase

Helaas heeft Facebook aan TechCrunch laten weten dat het de nieuwe functie momenteel enkel test bij een klein deel van iOS- en Androidgebruikers. Om te weten te komen of je deel van de testgroep bent: ga naar Instellingen & Privacy > Instellingen > Meldingsstippen.  Als je hierop tikt kan je zelf kiezen welke rode bolletjes nog wil zien.

In de nieuwe functie kan je zelf beslissen welke  rode bolletjes je wil zien.

Ik heb de functie alvast meegekregen in de laatste update en heb meteen de Marketplace-stippen uitgezet.

Op zich is deze nieuwe functie verwonderlijk. Het sociale mediaplatform moet het de laatste tijd hebben van meldingen en rode stippen, aangezien gebruikers steeds minder tijd doorbrengen op het platform. Meldingen en rode stippen zouden er juist voor zorgen dat gebruikers blijven terugkomen naar de applicatie.

internetmaatschappijmeldingennieuwsontspanning

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!