Test

Dit is een popup

Snapchat breidt in-app aankopen uit voor influencers

Via een nieuwe Shopify-integratie kunnen Amerikaanse Snapchatters hun favoriete producten meteen in Snapchat Stories aankopen.

Snap rolt een nieuwe tool uit in Snapchat waarmee influencers, uitgevers en merken producten via hun account kunnen verkopen. Net zoals op Instagram, is het dan mogelijk voor gebruikers om in-app je favoriete producten te kopen.

De tool zou al een tijdje getest worden door bepaalde influencers en merken. Snapchatgebruikers kunnen zo rechtstreeks vanuit foto’s en video’s aankopen doen. Snap zou hiervoor samenwerken met de online winkelsoftware van Shopify.

Lang leve de Kardashians

Volgens Twinkle zouden een aantal geverifieerde snapchat-gebruikers op 6 juni toegang gekregen hebben tot de nieuwe tool. Kim Kardashian en Kylie Jenner zouden mee in dat exclusieve clubje zitten en konden al via een simpele swipe-up hun make-up en kleding verkopen. De nieuwe tool zou in de komende periode verder uitgerold worden naar meer merken en influencers, maar wanneer en wie daar toegang tot krijgt is nog niet bekend.

Shopychat

Dat het sociale mediaplatform de stap naar e-commerce zet is op zich niet verrassend. Het bedrijf kampt al een tijdje met een dalend aantal gebruikers en probeert via nieuwe tools gebruikers aan te trekken. Volgens Snapchat zelf zouden influencers en merken meerdere producten in aanbieding hebben, daarmee maakt de Shopify-integratie het mogelijk om die producten tegelijk aan te bieden.

Helaas is het voor de influencers of merken wel niet mogelijk om gebruikers te retargetten. Om het product aan te kopen moet de gebruiker enkel zijn mailadres of telefoonnummer geven waardoor klanten nadien niet meer kunnen aangepord worden.

Momenteel zou de nieuwe tool enkel beschikbaar zijn voor Snapchatters in de Verenigde Staten. Omwille van Europese privacy -en datawetgeving worden EU-snapchatters gewoon naar een mobiele website gebracht.

Snap rolt een nieuwe tool uit in Snapchat waarmee influencers, uitgevers en merken producten via hun account kunnen verkopen. Net zoals op Instagram, is het dan mogelijk voor gebruikers om in-app je favoriete producten te kopen.

De tool zou al een tijdje getest worden door bepaalde influencers en merken. Snapchatgebruikers kunnen zo rechtstreeks vanuit foto’s en video’s aankopen doen. Snap zou hiervoor samenwerken met de online winkelsoftware van Shopify.

Lang leve de Kardashians

Volgens Twinkle zouden een aantal geverifieerde snapchat-gebruikers op 6 juni toegang gekregen hebben tot de nieuwe tool. Kim Kardashian en Kylie Jenner zouden mee in dat exclusieve clubje zitten en konden al via een simpele swipe-up hun make-up en kleding verkopen. De nieuwe tool zou in de komende periode verder uitgerold worden naar meer merken en influencers, maar wanneer en wie daar toegang tot krijgt is nog niet bekend.

Shopychat

Dat het sociale mediaplatform de stap naar e-commerce zet is op zich niet verrassend. Het bedrijf kampt al een tijdje met een dalend aantal gebruikers en probeert via nieuwe tools gebruikers aan te trekken. Volgens Snapchat zelf zouden influencers en merken meerdere producten in aanbieding hebben, daarmee maakt de Shopify-integratie het mogelijk om die producten tegelijk aan te bieden.

Helaas is het voor de influencers of merken wel niet mogelijk om gebruikers te retargetten. Om het product aan te kopen moet de gebruiker enkel zijn mailadres of telefoonnummer geven waardoor klanten nadien niet meer kunnen aangepord worden.

Momenteel zou de nieuwe tool enkel beschikbaar zijn voor Snapchatters in de Verenigde Staten. Omwille van Europese privacy -en datawetgeving worden EU-snapchatters gewoon naar een mobiele website gebracht.

digital commerceinfluencersKim kardashianshopifysnapchatsnapchat stories

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!