OnePlus 7 Pro ontvangt firmware-patch tegen ghost-touches
Sinds 21 mei is de OnePlus 7 Pro officieel te koop in de Benelux. Nu het toestel breed verkrijgbaar is, is de kans dat er bugs verschijnen plots een stuk groter. Kortgeleden verschenen er plots berichten over ghost-touch problemen met het toptoestel van OnePlus. Gebruikers melden bijvoorbeeld dat het notificatiepaneel plots omlaag wordt geveegd zonder dat de gebruikers het scherm aanraken. Wat de problemen precies veroorzaakt is nog niet bekend – het exemplaar dat TechPulse ontving voor review, vertoont in elk geval geen ghost-touches. Gelukkig is OnePlus voortvarend aan de slag gegaan met de problemen, het bedrijf zal binnenkort een software-update uitbrengen.
Ghost-touches
Opvallend genoeg lijkt het probleem zich voornamelijk voor te doen in CPU-Z, een app om te zien wat de specificaties van je toestel zijn – verder laat de app de temperaturen van je telefoon zien. Als deze app gebruikt wordt, lijkt het in sommige gevallen alsof iemand anders je telefoon gebruikt. In sommige gevallen lijkt het uitschakelen van de NFC-modem als een (tijdelijke) oplossing te werken. Er zijn ook berichten die deze werkwijze tegenspreken, of berichten waarbij het probleem in geheel andere applicaties plaatsvindt. Daarnaast zijn er berichten van gebruikers, die in de hoeken van het scherm problemen ondervinden met het touchscreen – het paneel reageert daar niet op aanrakingen.
In een reactie tegenover The Verge laat OnePlus weten dat het toptoestel ‘in de aanstaande weken’ een firmware-update zal ontvangen, om de ghost-touches te elimineren. Voor andere problemen met het touchscreen wordt er nog niet gesproken over een updatetermijn, anders dan dat het een update uit zal rollen om de problemen op te lossen. Voor OnePlus is het belangrijk om (zeer) snel te handelen. Met een prijs van 709 euro gaat het de concurrentie aan met gerenommeerde merken, en is het belangrijk om te bewijzen dat het op alle vlakken binnen dit werkveld past. Is de eerste ervaring niet goed, dan is de kans een stuk kleiner dat klanten nogmaals terugkeren naar de fabrikant.
Sinds 21 mei is de OnePlus 7 Pro officieel te koop in de Benelux. Nu het toestel breed verkrijgbaar is, is de kans dat er bugs verschijnen plots een stuk groter. Kortgeleden verschenen er plots berichten over ghost-touch problemen met het toptoestel van OnePlus. Gebruikers melden bijvoorbeeld dat het notificatiepaneel plots omlaag wordt geveegd zonder dat de gebruikers het scherm aanraken. Wat de problemen precies veroorzaakt is nog niet bekend – het exemplaar dat TechPulse ontving voor review, vertoont in elk geval geen ghost-touches. Gelukkig is OnePlus voortvarend aan de slag gegaan met de problemen, het bedrijf zal binnenkort een software-update uitbrengen.
Ghost-touches
Opvallend genoeg lijkt het probleem zich voornamelijk voor te doen in CPU-Z, een app om te zien wat de specificaties van je toestel zijn – verder laat de app de temperaturen van je telefoon zien. Als deze app gebruikt wordt, lijkt het in sommige gevallen alsof iemand anders je telefoon gebruikt. In sommige gevallen lijkt het uitschakelen van de NFC-modem als een (tijdelijke) oplossing te werken. Er zijn ook berichten die deze werkwijze tegenspreken, of berichten waarbij het probleem in geheel andere applicaties plaatsvindt. Daarnaast zijn er berichten van gebruikers, die in de hoeken van het scherm problemen ondervinden met het touchscreen – het paneel reageert daar niet op aanrakingen.
In een reactie tegenover The Verge laat OnePlus weten dat het toptoestel ‘in de aanstaande weken’ een firmware-update zal ontvangen, om de ghost-touches te elimineren. Voor andere problemen met het touchscreen wordt er nog niet gesproken over een updatetermijn, anders dan dat het een update uit zal rollen om de problemen op te lossen. Voor OnePlus is het belangrijk om (zeer) snel te handelen. Met een prijs van 709 euro gaat het de concurrentie aan met gerenommeerde merken, en is het belangrijk om te bewijzen dat het op alle vlakken binnen dit werkveld past. Is de eerste ervaring niet goed, dan is de kans een stuk kleiner dat klanten nogmaals terugkeren naar de fabrikant.