Ubisoft doneert 500.000 euro voor heropbouw Notre-Dame
Ubisoft, dat gevestigd is in de Franse hoofdstad Parijs, heeft belooft dat het 500.000 euro zal bijdragen aan de wederopbouw van de Notre-Dame die eerder deze week grotendeels afbrandde. De kathedraal werd voor de game Assassin’s Creed Unity uit 2014 waarheidsgetrouw nagemaakt. Ubisoft biedt het spel daarom tot en met 25 april gratis aan, zodat iedereen de schoonheid van de Notre-Dame voor zichzelf kan beleven.
Twee jaar werk
Het duurde oorspronkelijk 182 jaar voor de Notre-Dame was afgewerkt en voor Caroline Miousse van Ubisoft kwamen daar nog eens twee jaar bij. De artieste spendeerde gedurende meerdere jaren zo’n 80 procent van haar tijd bij de ontwikkelaar aan het digitaliseren van de Notre-Dame. Ze werkte daarvoor samen met historici en gebruikte allerhande documentatie en kaarten om een zo realistisch mogelijk resultaat te bekomen.
In solidarity with everyone moved by Monday's events we’re donating to the restoration of Notre-Dame & giving you the chance to play @AssassinsCreed Unity on Uplay for free.
Details below:
— Ubisoft (@Ubisoft) April 17, 2019
Nu al meer dan 1 miljard ingezameld
Ubisoft liet ook nog weten om op eender welke manier te willen bijdragen aan de heropbouw en stelt dan ook hun expertise beschikbaar. Het bedrijf maakte daar wel een kanttekening bij en liet weten dat het, hoewel zeer accuraat, nog steeds gaat om een artistieke visie en de schaal daardoor niet altijd even precies is. Hoe dan ook, met zijn bijdrage komt Ubisoft terecht in de ondertussen lange rij van donors voor de heropbouw van de Notre-Dame.
Zo beloofde Apple al om een bijdrage te doen en heeft Disney 5 miljoen dollar over voor het project. Ook Franse bedrijven en prive-investeerders dragen hun steentje bij. Total zal zo 100 miljoen euro doneren en Capgemini heeft 1 miljoen euro opzij gezet. De miljardairs achter modemerken zoals Louis Vuitton, Dior en L’Oreal verzamelden samen al snel 500 miljoen euro in, wat het totaal ondertussen op meer dan een miljard euro brengt. Het bedrag staat in contrast met de 200 miljoen euro die oorspronkelijk nodig was voor de restauratie van de Notre-Dame en de voorbije jaren met moeite bij elkaar gehaald kon worden.
Ubisoft, dat gevestigd is in de Franse hoofdstad Parijs, heeft belooft dat het 500.000 euro zal bijdragen aan de wederopbouw van de Notre-Dame die eerder deze week grotendeels afbrandde. De kathedraal werd voor de game Assassin’s Creed Unity uit 2014 waarheidsgetrouw nagemaakt. Ubisoft biedt het spel daarom tot en met 25 april gratis aan, zodat iedereen de schoonheid van de Notre-Dame voor zichzelf kan beleven.
Twee jaar werk
Het duurde oorspronkelijk 182 jaar voor de Notre-Dame was afgewerkt en voor Caroline Miousse van Ubisoft kwamen daar nog eens twee jaar bij. De artieste spendeerde gedurende meerdere jaren zo’n 80 procent van haar tijd bij de ontwikkelaar aan het digitaliseren van de Notre-Dame. Ze werkte daarvoor samen met historici en gebruikte allerhande documentatie en kaarten om een zo realistisch mogelijk resultaat te bekomen.
In solidarity with everyone moved by Monday's events we’re donating to the restoration of Notre-Dame & giving you the chance to play @AssassinsCreed Unity on Uplay for free.
Details below:
— Ubisoft (@Ubisoft) April 17, 2019
Nu al meer dan 1 miljard ingezameld
Ubisoft liet ook nog weten om op eender welke manier te willen bijdragen aan de heropbouw en stelt dan ook hun expertise beschikbaar. Het bedrijf maakte daar wel een kanttekening bij en liet weten dat het, hoewel zeer accuraat, nog steeds gaat om een artistieke visie en de schaal daardoor niet altijd even precies is. Hoe dan ook, met zijn bijdrage komt Ubisoft terecht in de ondertussen lange rij van donors voor de heropbouw van de Notre-Dame.
Zo beloofde Apple al om een bijdrage te doen en heeft Disney 5 miljoen dollar over voor het project. Ook Franse bedrijven en prive-investeerders dragen hun steentje bij. Total zal zo 100 miljoen euro doneren en Capgemini heeft 1 miljoen euro opzij gezet. De miljardairs achter modemerken zoals Louis Vuitton, Dior en L’Oreal verzamelden samen al snel 500 miljoen euro in, wat het totaal ondertussen op meer dan een miljard euro brengt. Het bedrag staat in contrast met de 200 miljoen euro die oorspronkelijk nodig was voor de restauratie van de Notre-Dame en de voorbije jaren met moeite bij elkaar gehaald kon worden.