Welk kunstwerk ben jij? Test het met de Google Art Selfie
Heb je altijd al eens willen weten op welk kunstwerk je lijkt? Dankzij de Google Art Selfie is dat nu eindelijk mogelijk. De functionaliteit, die deel uitmaakt van de Google Arts & Culture app, is vanaf nu beschikbaar in België en Nederland. Gratis op zowel Android als iOS .
Arts & Culture is Googles poging om kunst naar iedereen te brengen. Door een samenwerking met 1200 musea, galerijen, en instituten in 70 landen maakt de app het mogelijk om wereldwijd tentoonstellingen bij te wonen en kunstwerken te bezichtigen. Het gaat trouwens niet alleen om schilderijen, ook tekeningen en andere kunstvormen zijn digitaal beschikbaar. De app heeft zelfs een virtualreality-functie die het mogelijk maakt om met Google Cardboard je helemaal in te leven in je omgeving.
Art Selfie bevat een database van tienduizenden kunstwerken, samengesteld door 650 partners. Door middel van visual machine learning wordt de selfie die je maakt, vergeleken met de verschillende mogelijkheden, waarna de vijf beste overeenkomsten getoond worden. Bij een test op onze redactie zagen we gemiddeld een overeenkomst van 70%.
Torn between which one I think is better likeness with the Google Arts and Culture app. pic.twitter.com/uSw8RmOip8
— Felicia Day🇺🇸 (@feliciaday) January 13, 2018
In januari werd de app alvast vlijtig gepromoot door influencers en beroemdheden op Twitter. Zo blijkt nog maar eens dat je niet altijd een grote marketingmachine nodig hebt om van je product een succes te maken. Een leuke tool toevoegen werkt ook perfect.
Heb je altijd al eens willen weten op welk kunstwerk je lijkt? Dankzij de Google Art Selfie is dat nu eindelijk mogelijk. De functionaliteit, die deel uitmaakt van de Google Arts & Culture app, is vanaf nu beschikbaar in België en Nederland. Gratis op zowel Android als iOS .
Arts & Culture is Googles poging om kunst naar iedereen te brengen. Door een samenwerking met 1200 musea, galerijen, en instituten in 70 landen maakt de app het mogelijk om wereldwijd tentoonstellingen bij te wonen en kunstwerken te bezichtigen. Het gaat trouwens niet alleen om schilderijen, ook tekeningen en andere kunstvormen zijn digitaal beschikbaar. De app heeft zelfs een virtualreality-functie die het mogelijk maakt om met Google Cardboard je helemaal in te leven in je omgeving.
Art Selfie bevat een database van tienduizenden kunstwerken, samengesteld door 650 partners. Door middel van visual machine learning wordt de selfie die je maakt, vergeleken met de verschillende mogelijkheden, waarna de vijf beste overeenkomsten getoond worden. Bij een test op onze redactie zagen we gemiddeld een overeenkomst van 70%.
Torn between which one I think is better likeness with the Google Arts and Culture app. pic.twitter.com/uSw8RmOip8
— Felicia Day🇺🇸 (@feliciaday) January 13, 2018
In januari werd de app alvast vlijtig gepromoot door influencers en beroemdheden op Twitter. Zo blijkt nog maar eens dat je niet altijd een grote marketingmachine nodig hebt om van je product een succes te maken. Een leuke tool toevoegen werkt ook perfect.