Test

Dit is een popup

Elektrisch scooterdelen neemt de wereld over

Het grote succes van het elektrisch scooterdelen blijft groeien, al dan niet met tegenzin van sommige steden. De service is echter zo populair dat haar uitbreiding niet te stoppen is.

Elektrisch scooterdelen is tegenwoordig geen vreemd gegeven meer en kent een wereldwijde groei. In steden overal ter wereld begint de service op te duiken al dan niet met tegenzin van die steden. In Antwerpen en Brussel is er Scooty, Madrid heeft binnenkort Lime, Bird biedt de service aan ook Parijs en in de VS bestaan er meerdere bedrijven die elektrische scooters (willen) aanbieden.

Al deze scooterdeelbedrijven gaan op een gelijkaardige manier te werk: je downloadt hun app, reserveert een scooter of gaat naar een staanplaats voor de scooters en vervolgens gebruik je de app om je rit te beginnen. Aan het einde van de rit betaal je vervolgens naargelang de duur/afstand van de rit. De service is dus gebruiksvriendelijk, toegankelijk en bovendien voordelig, wat het grote succes van het elektrisch scooterdelen verklaart.

Toch krijgen deze bedrijven geregeld te maken met reguleringsproblemen bij de introductie van hun service. In San Francisco zijn er bijvoorbeeld 12 bedrijven, waaronder Lyft en Uber, die wachten op goedkeuring van hun aanvraag. Dit aanvraagproces is er gekomen nadat Bird, Lime en Spin hun elektrische scooters lanceerden in de stad zonder toelating. Het gevolg is dat elektrische scooterdelen momenteel onbestaande is in de Amerikaanse stad.

Ondanks de reguleringsproblemen is elektrisch scooterdelen een wereldwijd succes. In de VS wist Bird reeds $415 miljoen te ontvangen via investeringen en Lime deed het net iets beter met $467 miljoen. Voorlopig zijn dit de enige twee bedrijven in de VS die hun service geïnternationaliseerd hebben. Ook hier is de service een succes. Scooty heeft hun service gelanceerd in juli 2017 en verdubbelde reeds het aantal beschikbare scooters na een drietal maanden.

Met deze hoeveelheid kapitaal in de markt van het elektrisch scooterdelen is het duidelijk dat deze service niet meteen zal verdwijnen. De steden zelf zijn niet altijd voorstander van deze service, maar dat is niet voldoende om de scooters weg te houden. Het is geen kwestie van ja of nee, maar eentje van waar, wanneer en hoeveel.

Elektrisch scooterdelen is tegenwoordig geen vreemd gegeven meer en kent een wereldwijde groei. In steden overal ter wereld begint de service op te duiken al dan niet met tegenzin van die steden. In Antwerpen en Brussel is er Scooty, Madrid heeft binnenkort Lime, Bird biedt de service aan ook Parijs en in de VS bestaan er meerdere bedrijven die elektrische scooters (willen) aanbieden.

Al deze scooterdeelbedrijven gaan op een gelijkaardige manier te werk: je downloadt hun app, reserveert een scooter of gaat naar een staanplaats voor de scooters en vervolgens gebruik je de app om je rit te beginnen. Aan het einde van de rit betaal je vervolgens naargelang de duur/afstand van de rit. De service is dus gebruiksvriendelijk, toegankelijk en bovendien voordelig, wat het grote succes van het elektrisch scooterdelen verklaart.

Toch krijgen deze bedrijven geregeld te maken met reguleringsproblemen bij de introductie van hun service. In San Francisco zijn er bijvoorbeeld 12 bedrijven, waaronder Lyft en Uber, die wachten op goedkeuring van hun aanvraag. Dit aanvraagproces is er gekomen nadat Bird, Lime en Spin hun elektrische scooters lanceerden in de stad zonder toelating. Het gevolg is dat elektrische scooterdelen momenteel onbestaande is in de Amerikaanse stad.

Ondanks de reguleringsproblemen is elektrisch scooterdelen een wereldwijd succes. In de VS wist Bird reeds $415 miljoen te ontvangen via investeringen en Lime deed het net iets beter met $467 miljoen. Voorlopig zijn dit de enige twee bedrijven in de VS die hun service geïnternationaliseerd hebben. Ook hier is de service een succes. Scooty heeft hun service gelanceerd in juli 2017 en verdubbelde reeds het aantal beschikbare scooters na een drietal maanden.

Met deze hoeveelheid kapitaal in de markt van het elektrisch scooterdelen is het duidelijk dat deze service niet meteen zal verdwijnen. De steden zelf zijn niet altijd voorstander van deze service, maar dat is niet voldoende om de scooters weg te houden. Het is geen kwestie van ja of nee, maar eentje van waar, wanneer en hoeveel.

elektrisch scooterdelenelektrische scooter

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!