Test

Dit is een popup

Tesla zegt te weinig betaald te krijgen voor de geleverde energie

Tesla blijkt minder betaald te krijgen voor geleverde services met betrekking tot de opslag van energie voor de Australian Energy Market Operator, het zou gaan om 30-40% van de totale diensten.

In april 2016 is het klimaatakkoord van Parijs ondertekend. In dit akkoord zijn alle doelstellingen voor het wereldwijde klimaat vastgesteld. Deze doelstellingen zijn uitgezet om de opwarming van de aarde onder de 2°C te houden. Een van de manieren om dit te behalen is het gebruik van duurzame energie zoals zonne-energie. Het nadelige van zonne-energie is dat je gedurende daluren te veel energie creëert en gedurende de piektijden in de avond te weinig energie produceert. Bedrijven hebben daar echter weer oplossingen op bedacht, zoals batterijen om de energie tijdelijk in op te slaan.

Tesla

Tesla mag dan vooral bekend staan van de elektrische auto, maar ze produceren ook een enorm aantal batterijen. Enerzijds voor het gebruik in de elektrische auto’s, maar ook om te veel geproduceerde energie in op te slaan.

Tesla heeft in Zuid-Australië een project opgezet waarbij energie wordt aangeleverd aan de batterijen gedurende de dag. Op het moment dat er bijvoorbeeld onverwachts onderhoud gepleegd wordt aan een fossiele centrale kunnen de batterijen energie vrijgeven om het tekort aan te vullen. Doordat er geen enorm verschil komt tussen vraag en aanbod blijven de prijzen van de energie gelijk.

Problemen

Nu lijkt het echter zo dat de batterijen van Tesla te goed zijn. Ze blijken sneller energie aan te leveren dan geregistreerd wordt, zo geeft Tesla aan. Het zou gaan om 30-40% van alle geleverde energie waar de Australian Energy Market Operator (AEMO) niet voor betaalt.

Het probleem lijkt zich te bevinden bij de voorwaarden die de AEMO heeft gesteld voor de aanlevering van energie aan het lichtnet. Deze voorwaarden zijn opgesteld in de tijd waarbij fossiele energie nog de enigste vorm van inbreng was in het lichtnet. Of Tesla stappen gaat ondernemen om deze voorwaarden te veranderen is nog onbekend.

In april 2016 is het klimaatakkoord van Parijs ondertekend. In dit akkoord zijn alle doelstellingen voor het wereldwijde klimaat vastgesteld. Deze doelstellingen zijn uitgezet om de opwarming van de aarde onder de 2°C te houden. Een van de manieren om dit te behalen is het gebruik van duurzame energie zoals zonne-energie. Het nadelige van zonne-energie is dat je gedurende daluren te veel energie creëert en gedurende de piektijden in de avond te weinig energie produceert. Bedrijven hebben daar echter weer oplossingen op bedacht, zoals batterijen om de energie tijdelijk in op te slaan.

Tesla

Tesla mag dan vooral bekend staan van de elektrische auto, maar ze produceren ook een enorm aantal batterijen. Enerzijds voor het gebruik in de elektrische auto’s, maar ook om te veel geproduceerde energie in op te slaan.

Tesla heeft in Zuid-Australië een project opgezet waarbij energie wordt aangeleverd aan de batterijen gedurende de dag. Op het moment dat er bijvoorbeeld onverwachts onderhoud gepleegd wordt aan een fossiele centrale kunnen de batterijen energie vrijgeven om het tekort aan te vullen. Doordat er geen enorm verschil komt tussen vraag en aanbod blijven de prijzen van de energie gelijk.

Problemen

Nu lijkt het echter zo dat de batterijen van Tesla te goed zijn. Ze blijken sneller energie aan te leveren dan geregistreerd wordt, zo geeft Tesla aan. Het zou gaan om 30-40% van alle geleverde energie waar de Australian Energy Market Operator (AEMO) niet voor betaalt.

Het probleem lijkt zich te bevinden bij de voorwaarden die de AEMO heeft gesteld voor de aanlevering van energie aan het lichtnet. Deze voorwaarden zijn opgesteld in de tijd waarbij fossiele energie nog de enigste vorm van inbreng was in het lichtnet. Of Tesla stappen gaat ondernemen om deze voorwaarden te veranderen is nog onbekend.

energietesla

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!