Test

Dit is een popup

Eerste stations Europees snellaadnetwerk komen dit jaar

Verschillende autofabrikanten werken samen aan een Europees oplaadnetwerk. De eerste 20 snellaadpunten komen nog dit jaar.

BMW, Daimler, Ford en Volkswagen werken samen aan een Europees oplaadnetwerk dat verre trips met elektrische wagens mogelijk moet maken. De groep kondigde het netwerk een jaar geleden aan en zullen de eerste 20 stations nog dit jaar creëren. De eerste oplaadpunten komen langs belangrijke wegen in Duitsland, Noorwegen en Oostenrijk en liggen telkens 120 kilometer uit elkaar. Tegen 2020 willen de automakers 400 oplaadpunten over heel Europa hebben.

Een jaar gelden kondigden BMW, Daimler, Ford en Volkswagen een samenwerking voor het creëren van een oplaadnetwerk aan. De autofabrikanten spraken toen over een initiële doelstelling van 400 sites, waarna ze tegen 2020 duizenden oplaadpunten beschikbaar wilden hebben. Uit het recentste bericht van de groep blijkt dat ze hun plannen iets minder ambitieus hebben gemaakt. 400 oplaadpunten tegen 2020 is echter nog steeds een mooie verwezenlijking, die het gebruiksgemak van elektrische wagens drastisch verbetert.

[related_article id=”217761″]

De Duitse autofabrikanten plaatsen oplaadpunten die gebruik maken van de Combined Charging System (CCS)-standaard. Zo’n stopcontact is in wezen een Mennekes type 2-stopcontact in combinatie met twee extra gaten. Hierdoor kan je de standaard gebruiken aan klassieke Mennekes type 2-laadpunten en CCS-stations. BMW, Daimler, Ford en Volkswagen willen een maximum vermogen van 350 kW aanbieden. Dat is een stuk meer dan wat de Superchargers van Tesla leveren: 145 kW. Elon Musk heeft al beloofd om oplaadpunten met een hoger vermogen te plaatsen.

BMW, Daimler, Ford en Volkswagen werken samen aan een Europees oplaadnetwerk dat verre trips met elektrische wagens mogelijk moet maken. De groep kondigde het netwerk een jaar geleden aan en zullen de eerste 20 stations nog dit jaar creëren. De eerste oplaadpunten komen langs belangrijke wegen in Duitsland, Noorwegen en Oostenrijk en liggen telkens 120 kilometer uit elkaar. Tegen 2020 willen de automakers 400 oplaadpunten over heel Europa hebben.

Een jaar gelden kondigden BMW, Daimler, Ford en Volkswagen een samenwerking voor het creëren van een oplaadnetwerk aan. De autofabrikanten spraken toen over een initiële doelstelling van 400 sites, waarna ze tegen 2020 duizenden oplaadpunten beschikbaar wilden hebben. Uit het recentste bericht van de groep blijkt dat ze hun plannen iets minder ambitieus hebben gemaakt. 400 oplaadpunten tegen 2020 is echter nog steeds een mooie verwezenlijking, die het gebruiksgemak van elektrische wagens drastisch verbetert.

[related_article id=”217761″]

De Duitse autofabrikanten plaatsen oplaadpunten die gebruik maken van de Combined Charging System (CCS)-standaard. Zo’n stopcontact is in wezen een Mennekes type 2-stopcontact in combinatie met twee extra gaten. Hierdoor kan je de standaard gebruiken aan klassieke Mennekes type 2-laadpunten en CCS-stations. BMW, Daimler, Ford en Volkswagen willen een maximum vermogen van 350 kW aanbieden. Dat is een stuk meer dan wat de Superchargers van Tesla leveren: 145 kW. Elon Musk heeft al beloofd om oplaadpunten met een hoger vermogen te plaatsen.

bmwConnected Cardaimlerfordsnellaadnetwerkvolkswagen

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!