Test

Dit is een popup

BMW lanceert krachtige versie elektrische i3

BMW maakt zijn elektrische i3 een stuk krachtiger. De snellere wagen is vanaf volgend jaar verkrijgbaar.

BMW steekt voor 2018 zijn elektrische i3 in een nieuw jasje. De wagen ziet er groter uit en krijgt verschillende krachtupdates. Zo herbergt het voertuig meer paardenkracht, heeft hij een groter koppelgetal en worden de dunne banden van de elektrische auto breder.

Krachtige motor

De originele BMW i3 heeft 170 paardenkracht en 250 Nm koppel, wat het vermogen die de motor kan overzetten op je wielen aangeeft. De autofabrikant stopt een krachtigere motor in zijn wagen, waardoor de paardenkracht stijgt naar 184 en het koppelgetal 270 Nm wordt. Dat is een serieuze prestatieverbetering, al blijft de wagen minder krachtig dan prestatiebeesten zoals de Tesla Model S. De P85D-uitvoering heeft bijvoorbeeld een koppelgetal van 931 Nm.

Dankzij deze krachtigere motor haalt de BMW i3 een snelheid van 96,6 kilometer per uur in 6,8 seconden. Verder heeft de wagen een maximumsnelheid van 160 kilometer per uur. Ter vergelijking: voorgaande i3’s hadden een maximum snelheid van 150 kilometer per uur.

Laden

De nieuwe i3 ziet er eveneens anders uit. De wagen heeft velgen van 50 centimeter en zijn banden zijn elk twee centimeter breder. Bovendien is het voertuig 10 millimeter lager. Zowel de i3 en i3s hebben een iets ander design, waardoor de auto er breder uitziet en past bij het klassieke BMW i Black Belt-design.

Als onderdeel van het 360° Electric-pakket van BMW krijgt de wagen andere laadmogelijkheden. Je kan een TurboCord EV Charger aanschaffen voor 500 dollar. Deze laadoplossing ondersteunt 120 V en 240 V. Wanneer je de lader in een 240 V-stopcontact stopt, geeft hij 3,6 kW vermogen, waardoor hij drie keer zo snel laadt dan een standaard kabel.

BMW steekt voor 2018 zijn elektrische i3 in een nieuw jasje. De wagen ziet er groter uit en krijgt verschillende krachtupdates. Zo herbergt het voertuig meer paardenkracht, heeft hij een groter koppelgetal en worden de dunne banden van de elektrische auto breder.

Krachtige motor

De originele BMW i3 heeft 170 paardenkracht en 250 Nm koppel, wat het vermogen die de motor kan overzetten op je wielen aangeeft. De autofabrikant stopt een krachtigere motor in zijn wagen, waardoor de paardenkracht stijgt naar 184 en het koppelgetal 270 Nm wordt. Dat is een serieuze prestatieverbetering, al blijft de wagen minder krachtig dan prestatiebeesten zoals de Tesla Model S. De P85D-uitvoering heeft bijvoorbeeld een koppelgetal van 931 Nm.

Dankzij deze krachtigere motor haalt de BMW i3 een snelheid van 96,6 kilometer per uur in 6,8 seconden. Verder heeft de wagen een maximumsnelheid van 160 kilometer per uur. Ter vergelijking: voorgaande i3’s hadden een maximum snelheid van 150 kilometer per uur.

Laden

De nieuwe i3 ziet er eveneens anders uit. De wagen heeft velgen van 50 centimeter en zijn banden zijn elk twee centimeter breder. Bovendien is het voertuig 10 millimeter lager. Zowel de i3 en i3s hebben een iets ander design, waardoor de auto er breder uitziet en past bij het klassieke BMW i Black Belt-design.

Als onderdeel van het 360° Electric-pakket van BMW krijgt de wagen andere laadmogelijkheden. Je kan een TurboCord EV Charger aanschaffen voor 500 dollar. Deze laadoplossing ondersteunt 120 V en 240 V. Wanneer je de lader in een 240 V-stopcontact stopt, geeft hij 3,6 kW vermogen, waardoor hij drie keer zo snel laadt dan een standaard kabel.

bmwbmw i3Connected Car

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!