Test

Dit is een popup

OnePlus: “Vreemd schermeffect OP5 is normaal”

Enkele gebruikers van de nieuwe OnePlus 5 laten weten dat hun toestel in bepaalde apps vreemd gedrag vertoond. Volgens de fabrikant is er niets aan de hand.

Gebruikers van de nieuwe ‘flagship killer’ van OnePlus, de OnePlus 5, maken gewag van een schermprobleem. Wanneer ze in bepaalde apps scrollen, merken velen een vreemd soort wazig effect op. Iedereen heeft het over het ‘jelly effect’. De fabrikant laat evenwel weten dat er niets aan de hand is en dat het een normaal effect betreft tijdens het scrollen.

[related_article id=”216071″]

OnePlus is snel om erop te wijzen dat ze bij alle toestellen dezelfde hoogwaardige materialen gebruiken, inclusief AMOLED-schermen. Volgens de Chinese fabrikant gaat het eveneens slechts om een zeer beperkt aantal klachten, waarvan het beweert dat ze helemaal geen bug of hardwareprobleem te zien krijgen. OnePlus zegt haast “het is geen bug, het is een feature”.

Niet het eerste probleem

Dat betekent ook dat wie zijn toestel aanmeldt voor een herstelling van het probleem, bot zal vangen bij de klantendienst. Het enige dat ze kunnen doen, is hopen dat ze binnen de vijftien dagen na aankoop hun toestel kunnen terugzenden; dan krijgen ze immers hun geld terug. Op ValueWalk wordt haarfijn uitgelegd wat het probleem is, terwijl Reddit ondertussen een verzamelplaats is geworden voor mensen met het ‘probleem’.

Het is niet het eerste probleem waar OnePlus mee af te rekenen krijgt. Net na de lancering konden we zelf al vaststellen dat het merk valsspeelt in benchmarktests, een praktijk waar ze zich bij de OnePlus 3(T) ook al aan bezondigden. Dat betekent evenwel niet dat het toestel slechter is dan geadverteerd, maar meer daarover binnenkort in onze review.

Gebruikers van de nieuwe ‘flagship killer’ van OnePlus, de OnePlus 5, maken gewag van een schermprobleem. Wanneer ze in bepaalde apps scrollen, merken velen een vreemd soort wazig effect op. Iedereen heeft het over het ‘jelly effect’. De fabrikant laat evenwel weten dat er niets aan de hand is en dat het een normaal effect betreft tijdens het scrollen.

[related_article id=”216071″]

OnePlus is snel om erop te wijzen dat ze bij alle toestellen dezelfde hoogwaardige materialen gebruiken, inclusief AMOLED-schermen. Volgens de Chinese fabrikant gaat het eveneens slechts om een zeer beperkt aantal klachten, waarvan het beweert dat ze helemaal geen bug of hardwareprobleem te zien krijgen. OnePlus zegt haast “het is geen bug, het is een feature”.

Niet het eerste probleem

Dat betekent ook dat wie zijn toestel aanmeldt voor een herstelling van het probleem, bot zal vangen bij de klantendienst. Het enige dat ze kunnen doen, is hopen dat ze binnen de vijftien dagen na aankoop hun toestel kunnen terugzenden; dan krijgen ze immers hun geld terug. Op ValueWalk wordt haarfijn uitgelegd wat het probleem is, terwijl Reddit ondertussen een verzamelplaats is geworden voor mensen met het ‘probleem’.

Het is niet het eerste probleem waar OnePlus mee af te rekenen krijgt. Net na de lancering konden we zelf al vaststellen dat het merk valsspeelt in benchmarktests, een praktijk waar ze zich bij de OnePlus 3(T) ook al aan bezondigden. Dat betekent evenwel niet dat het toestel slechter is dan geadverteerd, maar meer daarover binnenkort in onze review.

amoledmobieloneplusOnePlus 5

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!