Test

Dit is een popup

Hyperloop toont testbuis voor supersnel vervoer

Na vroege prototypes van Hyperloop-karretjes krijgen we nu de eerste Hyperloop-buis te zien waardoor de voertuigen op termijn aan extreme snelheden moeten zoeven.

Het Hyperloop-concept moet in de nabije toekomst bliksemsnel transport over grote afstanden mogelijk maken. De hyperloop bestaat uit twee delen: een voertuig en een ‘spoor’. Dat spoor neemt de vorm aan van een bijna-vacuüm-buis waardoor de voertuigen zich met de hulp van magnetisme aan extreem hoge snelheden zullen verplaatsen.

We zagen al de eerste foto’s van prototypes van de Hyerloop-treinstellen maar nu verschijnen er ook beelden van de testbuis. Het ding gaat door het leven onder de noemer DevLoop en dient voor de ontwikkeling van de technologie. De DevLoop verbindt dus geen steden met elkaar. De buis is een halve kilometer lang en meet 3,3 meter diameter. Hyperloop One, het bedrijf achter de constructie, hoopt in de tweede helft van dit jaar met tests te beginnen.

Heel hoge snelheden zullen we vermoedelijk niet meteen zien in de testbuis. Daarvoor is een halve kilometer aan spoor bijlange niet genoeg. Aan de vooropgestelde Hyperloop-snelheden zou een voertuig slechts een tweetal seconden nodig hebben om de hele lengte te overbruggen.

De testbuis van Hyperloop One staat in de woestijn van Nevada, op zo’n half uurtje rijden van Las Vegas. Meer dan 150 ingenieurs werkten ongeveer een half jaar aan de constructie van de buis. De testsite van Hyperloop One is de eerste testopstelling op grote schaal ter wereld.

De Hyperloop is nog bijlange geen werkelijkheid. De verschillende bedrijven die meewerken aan de realisatie van de droom van Elon Musk, blijven echter gestaag voort innoveren. Of de Hyperloop in de nabije toekomst ook praktisch zal ingezet worden, blijft een vraagteken. Er is wereldwijd al heel wat interesse voor het systeem, dat op termijn zowel kosten- als energie-efficiënt belooft te zijn.

Het Hyperloop-concept moet in de nabije toekomst bliksemsnel transport over grote afstanden mogelijk maken. De hyperloop bestaat uit twee delen: een voertuig en een ‘spoor’. Dat spoor neemt de vorm aan van een bijna-vacuüm-buis waardoor de voertuigen zich met de hulp van magnetisme aan extreem hoge snelheden zullen verplaatsen.

We zagen al de eerste foto’s van prototypes van de Hyerloop-treinstellen maar nu verschijnen er ook beelden van de testbuis. Het ding gaat door het leven onder de noemer DevLoop en dient voor de ontwikkeling van de technologie. De DevLoop verbindt dus geen steden met elkaar. De buis is een halve kilometer lang en meet 3,3 meter diameter. Hyperloop One, het bedrijf achter de constructie, hoopt in de tweede helft van dit jaar met tests te beginnen.

Heel hoge snelheden zullen we vermoedelijk niet meteen zien in de testbuis. Daarvoor is een halve kilometer aan spoor bijlange niet genoeg. Aan de vooropgestelde Hyperloop-snelheden zou een voertuig slechts een tweetal seconden nodig hebben om de hele lengte te overbruggen.

De testbuis van Hyperloop One staat in de woestijn van Nevada, op zo’n half uurtje rijden van Las Vegas. Meer dan 150 ingenieurs werkten ongeveer een half jaar aan de constructie van de buis. De testsite van Hyperloop One is de eerste testopstelling op grote schaal ter wereld.

De Hyperloop is nog bijlange geen werkelijkheid. De verschillende bedrijven die meewerken aan de realisatie van de droom van Elon Musk, blijven echter gestaag voort innoveren. Of de Hyperloop in de nabije toekomst ook praktisch zal ingezet worden, blijft een vraagteken. Er is wereldwijd al heel wat interesse voor het systeem, dat op termijn zowel kosten- als energie-efficiënt belooft te zijn.

elon muskhyperloophyperloop one

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!