Facebook beconcurreert LinkedIn met eigen jobfunctie
Facebook verruimt de eigen horizon alweer. Vorige maand trad het sociaal netwerk buiten de comfortzone met een professioneel netwerk – Facebook Workplace – en in de sfeer zet het nu door met een reeks nieuwe features voor werkzoekenden.
Sollicitant gezocht
Sommige bedrijven met een pagina op Facebook kunnen namelijk vanaf nu vacatures delen, meldt TechCrunch. Die vacatures verschijnen op de homepage, maar ook op een aparte ‘job’-pagina van het bedrijf. Geïnteresseerden solliciteren met behulp van een ‘solliciteer’-knop die – zoals LinkedIn – een aparte pagina oproept, en bepaalde profielinformatie, zoals naam, school of vorige werkgever, automatisch in het formulier weergeeft.
Goed nieuws voor bedrijven, want op die manier kunnen ze een groot publiek bereiken én hebben ze kans op meer volgers. Een gebruiker die via de Facebook-pagina solliciteert, zal daar immers ook makkelijker op die ‘volg’-knop klikken.
Jacht op LinkedIn
Met de nieuwe functies concurreert Facebook nu ook met het zakelijke LinkedIn. Bovendien heeft het een kans om meteen veel gebruikers af te snoepen. De meesten onder ons hebben wel een Facebook-pagina, maar veel minder opteren daarnaast voor een LinkedIn-pagina die ze blijven onderhouden. Daardoor vormen gebruikers op Facebook ook een meer heterogene groep: minder positief, maar in ieder geval kunnen bedrijven ook meer gebruikers bereiken die bereid zijn de vacature te delen met familie of vrienden.
Facebook verruimt de eigen horizon alweer. Vorige maand trad het sociaal netwerk buiten de comfortzone met een professioneel netwerk – Facebook Workplace – en in de sfeer zet het nu door met een reeks nieuwe features voor werkzoekenden.
Sollicitant gezocht
Sommige bedrijven met een pagina op Facebook kunnen namelijk vanaf nu vacatures delen, meldt TechCrunch. Die vacatures verschijnen op de homepage, maar ook op een aparte ‘job’-pagina van het bedrijf. Geïnteresseerden solliciteren met behulp van een ‘solliciteer’-knop die – zoals LinkedIn – een aparte pagina oproept, en bepaalde profielinformatie, zoals naam, school of vorige werkgever, automatisch in het formulier weergeeft.
Goed nieuws voor bedrijven, want op die manier kunnen ze een groot publiek bereiken én hebben ze kans op meer volgers. Een gebruiker die via de Facebook-pagina solliciteert, zal daar immers ook makkelijker op die ‘volg’-knop klikken.
Jacht op LinkedIn
Met de nieuwe functies concurreert Facebook nu ook met het zakelijke LinkedIn. Bovendien heeft het een kans om meteen veel gebruikers af te snoepen. De meesten onder ons hebben wel een Facebook-pagina, maar veel minder opteren daarnaast voor een LinkedIn-pagina die ze blijven onderhouden. Daardoor vormen gebruikers op Facebook ook een meer heterogene groep: minder positief, maar in ieder geval kunnen bedrijven ook meer gebruikers bereiken die bereid zijn de vacature te delen met familie of vrienden.