Microsoft Surface breekt door op tanende tabletmarkt
Het voorbije kwartaal verkocht Microsoft voor 926 miljoen dollar aan Surface-toestellen. Hybride tablets, maar ook Surface Books. In dezelfde periode vorig jaar verkocht Microsoft 672 miljoen dollar aan toestellen; de opbrengst is met een derde gestegen. De Surface-tablets bewijzen zo dat ze na vier jaar nog steeds aan populariteit winnen.
Microsoft laat weten dat de groei voornamelijk te danken is aan bedrijven die in grote getallen Surface 4-toestellen kopen voor hun werknemers. Voorlopig blijft de kroon van de iPads nog buiten bereik (afgelopen kwartaal werd nog steeds voor net geen 5 miljard dollar aan toestellen verkocht), maar het is niet langer ondenkbaar dat Microsoft de grote concurrent op tabletvlak gaat voorbijsteken.
Het voorbije kwartaal verkocht Microsoft voor 926 miljoen dollar aan Surface-toestellen. Hybride tablets, maar ook Surface Books. In dezelfde periode vorig jaar verkocht Microsoft 672 miljoen dollar aan toestellen; de opbrengst is met een derde gestegen. De Surface-tablets bewijzen zo dat ze na vier jaar nog steeds aan populariteit winnen.
Microsoft laat weten dat de groei voornamelijk te danken is aan bedrijven die in grote getallen Surface 4-toestellen kopen voor hun werknemers. Voorlopig blijft de kroon van de iPads nog buiten bereik (afgelopen kwartaal werd nog steeds voor net geen 5 miljard dollar aan toestellen verkocht), maar het is niet langer ondenkbaar dat Microsoft de grote concurrent op tabletvlak gaat voorbijsteken.