Google maakt SEO-manipulatie moeilijker
Op vrijdag 21 oktober 2016 organiseert ZDNet samen met Business Meets IT een training “SEO voor tekstschrijvers”. Meer informatie vind je hier.
De uitrol van Penguin 3.0 beïnvloede slechts een procent van alle websites. Google heeft ondertussen een nieuw algoritme klaar en er wordt verwacht dat dit een impact zal hebben op veel meer websites. De grootste verandering aan Penguin is dat de software in real-time werkt. Wat voor invloed zal deze verandering hebben op jouw website?
Snel
Google Penguin werd in 2012 geïntroduceerd en moet websites met spam uit de zoekresultaten verwijderen. Bij de vorige versie van het algoritme kon het enkele maanden duren alvorens een spamwebsite werd gedetecteerd en uit de zoekresultaten werd gefilterd. Voortaan zal dit een pak sneller gebeuren. Websites die er valselijk van worden beschuldigd spam te verspreiden, zullen bovendien dankzij het nieuwe algoritme weer sneller kunnen opduiken in Google.
[related_article id=”167405″]Doordat Penguin 4.0 sneller werkt dan zijn voorgangers wordt het moeilijker om aan SEO-manipulatie te doen. Het zal moeilijker worden om een hoge SEO-ranking voor je website te bemachtigen en met name bedrijven die diensten aanbieden om bedrijven een betere online reputatie te geven zullen de impact voelen. Het wordt voor hen immers een stuk moeilijker om kwalitatief werk te leveren.
Kwaliteit
Penguin zal niet alleen sneller werken, maar ook gedetailleerder. Vroeger bestond er een SEO-ranking voor een volledige website. Hierdoor kon je slechts een deel van je site van kwaliteitsvolle content voorzien en nog steeds een hoge SEO-ranking halen. Penguin 4.0 bekijkt echter iedere pagina afzonderlijk, waardoor de algemene ranking van je site naar beneden kan worden gehaald door één slechte pagina.
Om je website nog steeds hoog te krijgen in de zoekresultaten van Google zal je voortaan kwaliteitsvolle content over heel je website moeten verspreiden. Kijk alle tekst op je website goed na en pas de delen aan die aan verbetering toe zijn. Tot slot dien je ervoor te zorgen dat je voldoet aan de regels van Google. Het bedrijf biedt hiervoor verschillende richtlijnen en handleidingen aan.
Op vrijdag 21 oktober 2016 organiseert ZDNet samen met Business Meets IT een training “SEO voor tekstschrijvers”. Meer informatie vind je hier.
De uitrol van Penguin 3.0 beïnvloede slechts een procent van alle websites. Google heeft ondertussen een nieuw algoritme klaar en er wordt verwacht dat dit een impact zal hebben op veel meer websites. De grootste verandering aan Penguin is dat de software in real-time werkt. Wat voor invloed zal deze verandering hebben op jouw website?
Snel
Google Penguin werd in 2012 geïntroduceerd en moet websites met spam uit de zoekresultaten verwijderen. Bij de vorige versie van het algoritme kon het enkele maanden duren alvorens een spamwebsite werd gedetecteerd en uit de zoekresultaten werd gefilterd. Voortaan zal dit een pak sneller gebeuren. Websites die er valselijk van worden beschuldigd spam te verspreiden, zullen bovendien dankzij het nieuwe algoritme weer sneller kunnen opduiken in Google.
[related_article id=”167405″]Doordat Penguin 4.0 sneller werkt dan zijn voorgangers wordt het moeilijker om aan SEO-manipulatie te doen. Het zal moeilijker worden om een hoge SEO-ranking voor je website te bemachtigen en met name bedrijven die diensten aanbieden om bedrijven een betere online reputatie te geven zullen de impact voelen. Het wordt voor hen immers een stuk moeilijker om kwalitatief werk te leveren.
Kwaliteit
Penguin zal niet alleen sneller werken, maar ook gedetailleerder. Vroeger bestond er een SEO-ranking voor een volledige website. Hierdoor kon je slechts een deel van je site van kwaliteitsvolle content voorzien en nog steeds een hoge SEO-ranking halen. Penguin 4.0 bekijkt echter iedere pagina afzonderlijk, waardoor de algemene ranking van je site naar beneden kan worden gehaald door één slechte pagina.
Om je website nog steeds hoog te krijgen in de zoekresultaten van Google zal je voortaan kwaliteitsvolle content over heel je website moeten verspreiden. Kijk alle tekst op je website goed na en pas de delen aan die aan verbetering toe zijn. Tot slot dien je ervoor te zorgen dat je voldoet aan de regels van Google. Het bedrijf biedt hiervoor verschillende richtlijnen en handleidingen aan.