Tesla Autopilot onder handen genomen
Tesla bereidt een belangrijke update voor van de Autopilot-software. Daarbij zal de manier waarop het systeem de omgeving rondom auto opneemt en verwerkt, op een significante manier veranderen. Het radarsysteem dat onderdeel uitmaakt van Autopilot krijgt een primaire rol toebedeeld, in plaats van een complementaire. De update zal in de komende weken worden uitgerold.
Ongelukken vermijden
[related_article id=”173825″]”Na zorgvuldig overleg geloven we dat [de radar] gebruikt kan worden als een primaire controlesensor, zonder dat de camera nodig is om de beeldherkenning te bevestigen,” stelt Tesla in zijn aankondiging. De radar zal dus in tandem gaan werken met de camera’s en de beeldverwerkingsoftware van Autopilot.De aanpassing moet “meer geavanceerde signaalverwerking” mogelijk maken en de intelligentie van het systeem verhogen. Crashes waarbij de software een bepaald object op de weg verkeerd interpreteerde, zoals gebeurde in het fatale Autopilot-ongeluk waarbij een chauffeur inreed op een witte truck, zouden zo vermeden worden. Daarvoor zal de software ook steunen op een databank die informatie bevat van geverifieerde objecten op een bepaalde plaats. Die gegevens zijn gebaseerd op “fleet learning”, data verkregen van andere Tesla-auto’s op de baan.
Ogen op de weg
Verder zal versie 8.0 van Autopilot onder andere een verbeterde noodremsysteem bevatten, en chauffeurs beter bij de les houden. Wanneer een bestuurder drie auditieve waarschuwingen van het systeem negeert om het stuur vast te nemen, zal de software zichzelf uitschakelen. Bestuurders kunnen het daarna enkel terug activeren als ze stoppen.
Tesla bereidt een belangrijke update voor van de Autopilot-software. Daarbij zal de manier waarop het systeem de omgeving rondom auto opneemt en verwerkt, op een significante manier veranderen. Het radarsysteem dat onderdeel uitmaakt van Autopilot krijgt een primaire rol toebedeeld, in plaats van een complementaire. De update zal in de komende weken worden uitgerold.
Ongelukken vermijden
[related_article id=”173825″]”Na zorgvuldig overleg geloven we dat [de radar] gebruikt kan worden als een primaire controlesensor, zonder dat de camera nodig is om de beeldherkenning te bevestigen,” stelt Tesla in zijn aankondiging. De radar zal dus in tandem gaan werken met de camera’s en de beeldverwerkingsoftware van Autopilot.De aanpassing moet “meer geavanceerde signaalverwerking” mogelijk maken en de intelligentie van het systeem verhogen. Crashes waarbij de software een bepaald object op de weg verkeerd interpreteerde, zoals gebeurde in het fatale Autopilot-ongeluk waarbij een chauffeur inreed op een witte truck, zouden zo vermeden worden. Daarvoor zal de software ook steunen op een databank die informatie bevat van geverifieerde objecten op een bepaalde plaats. Die gegevens zijn gebaseerd op “fleet learning”, data verkregen van andere Tesla-auto’s op de baan.
Ogen op de weg
Verder zal versie 8.0 van Autopilot onder andere een verbeterde noodremsysteem bevatten, en chauffeurs beter bij de les houden. Wanneer een bestuurder drie auditieve waarschuwingen van het systeem negeert om het stuur vast te nemen, zal de software zichzelf uitschakelen. Bestuurders kunnen het daarna enkel terug activeren als ze stoppen.