Tesla stelt minibus en SUV voor in 2017 en verdubbelt productie
Elon Musk weet dezer dagen goed waar hij zijn aandacht en tijd moet spenderen. SpaceX maakt grote sprongen op het vlak van ruimtevaart, terwijl Tesla stilaan uit zijn voegen barst. De vraag naar de Model 3, het eerste echte massamodel, is zo overweldigend groot dat mensen met een voorbestelling algauw 2,5 jaar zullen moeten wachten. Daarnaast blijft de producent van elektrische luxewagens kampen met productieproblemen voor de modellen die reeds beschikbaar zijn.
[related_article id=”183141″]Zo wilde Tesla in de eerste helft van dit jaar 20.000 voertuigen op de markt brengen. Met een totaal van 18.345 zit het daar niet ver vanaf, maar de tegenslag komt bovenop de vele andere teleurstellingen die het bedrijf de voorbije jaren meezeulde qua deadlines. Desalniettemin zegt Musk dat zijn bedrijf nu volledig uitgerust is om 2.000 wagens per week te produceren, een verdubbeling ten opzichte van vandaag. Daarmee moet het bedrijf tegen het einde van dit jaar nog eens 50.000 voertuigen kunnen afleveren.Glad ijs
Die capaciteit gaat Tesla nog goed kunnen gebruiken aangezien niet enkel de Model 3 een enorme vraag kent. Musk verwacht immers dat de nieuwe modellen, die ten laatste in de zomer van 2017 worden voorgesteld, ook zo’n half miljoen tot één miljoen stuks per jaar zullen gaan verkopen. Het gaat dan om de langverwachte SUV en een minibus.
Over de SUV deden geruchten al langer de ronde. Tesla waagt zich met zo’n model opnieuw op onontgonnen terrein en het wordt afwachten hoe het zich van die taak zal kwijten. De Model X, die ook al wat weg heeft van een SUV, kende immers aanvankelijk veel technische problemen. De minibus daarentegen zou geschoeid zijn op de leest van de Model S, wat betekent dat die makkelijker te ontwikkelen zal zijn. Musk zegt echter dat de SUV prioriteit zou krijgen.
Elon Musk weet dezer dagen goed waar hij zijn aandacht en tijd moet spenderen. SpaceX maakt grote sprongen op het vlak van ruimtevaart, terwijl Tesla stilaan uit zijn voegen barst. De vraag naar de Model 3, het eerste echte massamodel, is zo overweldigend groot dat mensen met een voorbestelling algauw 2,5 jaar zullen moeten wachten. Daarnaast blijft de producent van elektrische luxewagens kampen met productieproblemen voor de modellen die reeds beschikbaar zijn.
[related_article id=”183141″]Zo wilde Tesla in de eerste helft van dit jaar 20.000 voertuigen op de markt brengen. Met een totaal van 18.345 zit het daar niet ver vanaf, maar de tegenslag komt bovenop de vele andere teleurstellingen die het bedrijf de voorbije jaren meezeulde qua deadlines. Desalniettemin zegt Musk dat zijn bedrijf nu volledig uitgerust is om 2.000 wagens per week te produceren, een verdubbeling ten opzichte van vandaag. Daarmee moet het bedrijf tegen het einde van dit jaar nog eens 50.000 voertuigen kunnen afleveren.Glad ijs
Die capaciteit gaat Tesla nog goed kunnen gebruiken aangezien niet enkel de Model 3 een enorme vraag kent. Musk verwacht immers dat de nieuwe modellen, die ten laatste in de zomer van 2017 worden voorgesteld, ook zo’n half miljoen tot één miljoen stuks per jaar zullen gaan verkopen. Het gaat dan om de langverwachte SUV en een minibus.
Over de SUV deden geruchten al langer de ronde. Tesla waagt zich met zo’n model opnieuw op onontgonnen terrein en het wordt afwachten hoe het zich van die taak zal kwijten. De Model X, die ook al wat weg heeft van een SUV, kende immers aanvankelijk veel technische problemen. De minibus daarentegen zou geschoeid zijn op de leest van de Model S, wat betekent dat die makkelijker te ontwikkelen zal zijn. Musk zegt echter dat de SUV prioriteit zou krijgen.