Aantal wearables wordt pas significant in 2020
Ten opzichte van vorig jaar wist de markt toch al 29 procent te groeien, naar 101 miljoen stuks. Het zal dus nog eens vier jaar kosten om dat aantal te verdubbelen. Een exponentiële groei kan je dat niet bepaald noemen. De grootste groei vinden we bij de slimme horloges, waaronder men alles verstaat dat een uur aangeeft, ook als die geen third party apps kunnen draaien.
Gewone fitnesstrackers zwaaien momenteel nog steeds de plak als populairste en meest voorkomende wearable. Tegen 2020 moeten horloges daar overgaan met 52 procent van het marktaandeel. Het meest lucratieve segment zal echter de eyewear zijn. Deze toestellen zullen slechts 10 procent van het aantal slimme toestellen vertegenwoordigen, maar wel goed zijn voor 40 procent van alle inkomsten.
“Eyewear biedt een heldere kijk op de bedrijfswereld, waar het bestaande computertoepassingen kan vervangen of complementeren, zeker voor arbeiders,” zegt analyst Jitesh Ubrani. “Gewone kledij zal daarnaast ook belangrijk worden, maar dan voornamelijk voor de gewone consument.”
Ten opzichte van vorig jaar wist de markt toch al 29 procent te groeien, naar 101 miljoen stuks. Het zal dus nog eens vier jaar kosten om dat aantal te verdubbelen. Een exponentiële groei kan je dat niet bepaald noemen. De grootste groei vinden we bij de slimme horloges, waaronder men alles verstaat dat een uur aangeeft, ook als die geen third party apps kunnen draaien.
Gewone fitnesstrackers zwaaien momenteel nog steeds de plak als populairste en meest voorkomende wearable. Tegen 2020 moeten horloges daar overgaan met 52 procent van het marktaandeel. Het meest lucratieve segment zal echter de eyewear zijn. Deze toestellen zullen slechts 10 procent van het aantal slimme toestellen vertegenwoordigen, maar wel goed zijn voor 40 procent van alle inkomsten.
“Eyewear biedt een heldere kijk op de bedrijfswereld, waar het bestaande computertoepassingen kan vervangen of complementeren, zeker voor arbeiders,” zegt analyst Jitesh Ubrani. “Gewone kledij zal daarnaast ook belangrijk worden, maar dan voornamelijk voor de gewone consument.”