Twitter verkoopt advertenties op basis van jouw emoji
De eenvoudigste manier die Twitter nu reeds gebruikt om gebruikers gerichte advertenties voor te schotelen, is door het woordgebruik te analyseren. Tweet je over Duvel, dan zal je advertenties van het goddelijke biermerk zien verschijnen. De blauwe vogelkooi gaat nu ook je gebruikte emoji analyseren. Twitter is er namelijk van overtuigd dat je emoji hen iets vertellen over je interesses.
Voor sommige beeldjes kan dat kloppen: als je een pizza tweet, dan mag je je verwachten aan advertenties van Domino’s of Pizza Hut. Maar wat als je een eenhoorn of een toiletbeeldje gebruikt? Daarnaast maakt Twitter zich ook sterk dat het je gerichte reclame kan voorschotelen op basis van de gevoelens die je uit in je tweets. Ook je passies zouden afgeleid kunnen worden en gevaloriseerd.
De eenvoudigste manier die Twitter nu reeds gebruikt om gebruikers gerichte advertenties voor te schotelen, is door het woordgebruik te analyseren. Tweet je over Duvel, dan zal je advertenties van het goddelijke biermerk zien verschijnen. De blauwe vogelkooi gaat nu ook je gebruikte emoji analyseren. Twitter is er namelijk van overtuigd dat je emoji hen iets vertellen over je interesses.
Voor sommige beeldjes kan dat kloppen: als je een pizza tweet, dan mag je je verwachten aan advertenties van Domino’s of Pizza Hut. Maar wat als je een eenhoorn of een toiletbeeldje gebruikt? Daarnaast maakt Twitter zich ook sterk dat het je gerichte reclame kan voorschotelen op basis van de gevoelens die je uit in je tweets. Ook je passies zouden afgeleid kunnen worden en gevaloriseerd.