OnePlus schrapt goedkopere X-lijn
Het is gebruikelijk dat smartphonefabrikanten meerdere productlijnen aanbieden om een bredere massa aan te spreken. OnePlus heeft echter maar twee lijnen, waarvan het nu eentje heeft geschrapt. Ondanks het succes van de OnePlus X zal de smartphone hierdoor geen opvolger kennen.
Peter Lau, de CEO van OnePlus, liet tijdens de lancering van de OnePlus 3 weten dat de goedkopere X-lijn niet langer zal bestaan. Het bedrijf wil zich immers concentreren op zijn vlaggenschepen om zijn basis te versterken. Meevechten in de woelige zeeën van het budgetsegment past niet bij deze filosofie.
Verder wil het bedrijf zijn ontwikkelingsmiddelen voor het globale Oxygen OS en Chinese Hydrogen OS samenvoegen. Ook promoot OnePlus zijn merk door het investeren in naverkoopdiensten en lifestyle producten, al zal je je niet snel aan een reclamefilmpje op tv mogen verwachten. Het bedrijf mijdt immers conventionele advertentiekanalen om zijn telefoons aan een scherpere prijs te kunnen aanbieden.
Het is gebruikelijk dat smartphonefabrikanten meerdere productlijnen aanbieden om een bredere massa aan te spreken. OnePlus heeft echter maar twee lijnen, waarvan het nu eentje heeft geschrapt. Ondanks het succes van de OnePlus X zal de smartphone hierdoor geen opvolger kennen.
Peter Lau, de CEO van OnePlus, liet tijdens de lancering van de OnePlus 3 weten dat de goedkopere X-lijn niet langer zal bestaan. Het bedrijf wil zich immers concentreren op zijn vlaggenschepen om zijn basis te versterken. Meevechten in de woelige zeeën van het budgetsegment past niet bij deze filosofie.
Verder wil het bedrijf zijn ontwikkelingsmiddelen voor het globale Oxygen OS en Chinese Hydrogen OS samenvoegen. Ook promoot OnePlus zijn merk door het investeren in naverkoopdiensten en lifestyle producten, al zal je je niet snel aan een reclamefilmpje op tv mogen verwachten. Het bedrijf mijdt immers conventionele advertentiekanalen om zijn telefoons aan een scherpere prijs te kunnen aanbieden.