Apple vermomt advertenties als nieuwsartikels
Uit de advertentiespecificaties voor iAd van deze maand blijkt echter dat Apple een nieuwe manier heeft gevonden om geld te verdienen aan reclame. In het document staan namelijk specificaties voor een nieuw type advertentie, welke rechtstreeks in de News-app (die bij ons nog niet beschikbaar is) zal worden getoond.
De zogenaamde ‘Native Banner’ zal er uitzien als een normaal artikel. Bovenaan wordt een titel getoond, hieronder staat een korte inleiding en aan de rechterzijde zal een beeld te zien zijn. Een korte regel waarin ‘Sponsored’ en de naam van de sponsor staat, is het enige waaraan je een advertentie zal kunnen herkennen.
Voorlopig onthoudt Apple zich van enig commentaar.
Uit de advertentiespecificaties voor iAd van deze maand blijkt echter dat Apple een nieuwe manier heeft gevonden om geld te verdienen aan reclame. In het document staan namelijk specificaties voor een nieuw type advertentie, welke rechtstreeks in de News-app (die bij ons nog niet beschikbaar is) zal worden getoond.
De zogenaamde ‘Native Banner’ zal er uitzien als een normaal artikel. Bovenaan wordt een titel getoond, hieronder staat een korte inleiding en aan de rechterzijde zal een beeld te zien zijn. Een korte regel waarin ‘Sponsored’ en de naam van de sponsor staat, is het enige waaraan je een advertentie zal kunnen herkennen.
Voorlopig onthoudt Apple zich van enig commentaar.